[Gelistirici] yeni paketler...

Mustafa GÜNAY mustafagunay at gmail.com
4 Ağu 2007 Cmt 21:53:41 EEST

On Saturday 04 August 2007 21:09:42 Ismail Dönmez wrote:

> Ben sıkıldım bu sıcaklarda bu muhabbetten.

> İhtiyaç duyulan paketler bunlar zaten.

> Yapılan bilimsel paketlerin çoğuna önceden kimse elini sürmüyodu şimdi
> gayet güzel yapılıyor. Havadan nem kapıyosunuz gibime geliyor.

> Kalpazanlık işine girmişin, hayırlı olsun.
>
> /ismail

Kendi adıma söyleyeceğim birkaç şey var diğer arkadaşlar ne düşünür bilemem...
İlk olarak bugzilla'ya baktığımda bilimsel uygulamalar için birsürü açık hata
gördüm ve kolları sıvadım gördüğüm istekleri de makul ve mantıklı olduğu
sürece yapmaya çalışacağım. Eğer burada yanlış yapıyorsam lütfen uyarın.

Mesaja konu olan hata girdisi (#:5924) hakkında ise. Bu hataları giren kişi
hata girme konusunda yada yeni paketler için nasıl bir istek yapacağını yada
bunun kurallarını bilmiyor olabilir diye düşünerekten verilen adresten bir
liste çıkarttım ki içinden ayıklanıp (aynı işi yapanlardan güncel ve daha eli
yüzü düzgün olanı seçilsin diye) listenin kısaltılmasının iyi olacağını
düşünerek. Ama burda hatalımıyım bilemiyorum! Ama bu davranışın altında yatan
ikinci düşünce ise hata giren kişilerin verilen sayfadan lisans sorunu olan
uygulamaları (21. yorumda olduğu gibi) istememesi idi.

Paket yapacak yada bu konuda yeni başlayan kişilerin -ki bende onların
içindeyim- gel sen şunu paketle gel bunu paketle gibi bir yönlendirme
ile "önemli" paketleri yapmasını bekleyemeyiz, geliştiricilerin (core team)
zaten az olan vakitlerinden çalmak olacaktır bu aksi taktirde. Ve bugzillada
açılan her yeni paket isteği benim için önemlidir. ( Demekki bu insanlar buna
ihtiyaç duyuyorki bunu istiyorlar.  Sonuçta pardus 3 yada 4 kişinin istediği
işleri yapsın diye değil insanlar kullansın diye geliştiriliyor. Bir nevi
müşteri memnuniyeti de diyebilirsiniz.

Saygılar; Sevgiler

--
Mustafa GÜNAY