[Gelistirici] pijama

A. Murat Eren meren at pardus.org.tr
26 Nis 2007 Per 16:55:50 EEST

 Merhaba,

On 25 Apr 2007 Wed 22:50, Oğuz Yarımtepe wrote:
> Takip ettim. Farkettikten hemen sonra da listeye yazamadığımdan Barış
> Metin'e yazıp ya ben bir iş yapcam dedim ama zaten yapmış Eren Bey dedim.
> Biraz da ikincikli kaldım çünkü irc toplantısında bana bir feature request
> yapılması kararı da alınmış [0]. Sanırım başka bir konuda yardımcı olmaya
> çalışmalıyım.

 Bir miktar yanlış anlama meydana gelmiş. Bu konuda yardıma ihtiyacımız var
halâ bence :) Biraz netleştirmeye çalışayım.

 Herkes beğendiği taktirde paketler.pardus.org.tr adresinde çalışması
öngörülen ve senin de hazırlamaya gönüllü olduğun django uygulamasından _ilk
etapta_ neler bekliyor olduğumuza dair bir kaç fikir var kafamızda (zaten
daha da karmaşık bir şey haline gelmesini istemiyoruz pek):

 - Şu anda paketler.pardus.org.tr'nin sunduğu işlevleri yerine getirebiliyor
   olmalı. İkili paketler, kaynak paketler, paketçiler, paketlere ait hatalar
   ile ilgili ayrıntılı bilgilere şu anda olduğu gibi erişebiliyor olmamız,
   hızlı ve kolay bir şekilde pakete ait dosyaları görebiliyor olmamız şart.
   Daha derli toplu bir yöntem bulursan ne alâ.

 - Tüm veriler arasında arama özelliği çok gerekli.

 - Transparan bir şekilde çoklu dil desteği sağlaması çok gerekli.

 - Senin de önerdiğin gibi değişiklikleri RSS ile "paket", "depo", "component"
   (hatta "paketçi", ve hatta "güncelleme türü") bazında takip edebiliyor
   olmak çok iyi olurdu.

 - Paketlere yorum, screenshot girilebilmesi çok iyi olurdu.

 Bunlar böyleyken ikinci önem seviyesinde de şunlardan bahsedilebilir,

 - IRC toplantısında da konuştuğumuz gibi paket sahiplerinin paketlerini
   kolayca "sorumlu bekleyen paketler" gibi -yine RSS feed'i sağlayan-  bir
   listeye gönderebilmelerine olanak sağlaması güzel olurdu (zaten paketlerde
   e-posta adresi olduğu için kullanıcı hesabı karmaşasına gerek kalmadan
   halledilebilir bu).

 - SVN ile entegre çalışması, paket'e yapılan commit'lerin diff'lerine ve
   log'larına hızla erişmemize olanak sağlaması leziz olurdu mesela.

 Bunlar senin için uygun mu, bu ihtiyaçlara cevap verecek uygulama için halâ
gönüllü müsün? :)

 Selamlar.
--

 A. Murat Eren

--
 Gnome seems to be developed by interface nazis,
 where consistently the excuse for not doing