[Gelistirici] Selamlar, Öneriler fikirler sorular :) Nescafe 3 u bir arada.

Taylan darkelf at olympos.org
4 Nis 2007 Çar 06:15:25 EEST

Selamlar,

 İlk mesajım olması nedeniyle kısaca kendimi tanıtıp direk asıl konuya
geçiyorum. Bazılarınız tanıyacaktır Ankara'dan Taylan Karaoğlu 80 doğumluyum.
Bir kaç dilde uğraş sürdürmekte olup uzun süredir program yazan birisiyim .
99 dan beri de linux kullanıp üzerinde program yazıp uzun süredir de LFS ile
uğraşıyorum. (2 sene evde sırf p75 olup cdrom yada disket surucusu olmadan
eldeki sistemi adam edip upgrade etmekle uğrasınca (bkz slackware) insan
öğreniyor).

Gerçekci olmak gerekirse pardus ile tanışmam freenode serverında #pardus
kanalına girip kişilerin sorduklarına gülmekle başlayıp sonrasında İsmail ile
tanışıp (hoş bir tartışma ile ve tanıştığıma memnun olduğum insanlardandır
kendisi) ve internette ilk tanıştığım insanlardan birisi olan Bahadır ile
kavuşmama uzanan bir hikaye. İkisi birden bilgi yağmuruna tutarak aslında
pardus'un (çoğu linuxcunun düşündüğünün aksine) bazı sistemlerden copy
olmadığını çok doğru bir yapı bulundurduğunu anlattılar.

 Gecelim Önerilere Ticari program yazarken 3 tane temel şey kullanıcıya albeni
de çok büyük etken olarak nitelendiriyoruz. Fontlar, Iconlar, Sadelik
(Sadelikten kastım deve gibi bir window acıp içine iki tane button koymak
değil)

 Pardus ekranına baktığımda dört tane şey bana garip gelmekteydi. Bir network
manager ikonu , powermanager ikonu , pisi deki hardware ikonu ve Feedback
animasyonu .

 Feedback animasyonundan gireyim. Bazılarınız farketmiştir Taskbar da bir
program açılırken feedback animasyonu başlar bu standart kde de oldukça
çirkin bir kumsaati dir :) (Evet çirkin anti-aliasing den bir haber bir kum
saati sanırım pixel pixel cizilmiş zamanında (10 sene evvel)) İsmail in biraz
başını ağrıtarak bu animasyonu değiştirdim . Eski hali ve yeni hali ektedir.
feedback_old.png eski halidir. feedback_new.png de değişiklik yaptığım hali.
rep_feedback.tar.gz içerisindede değiştirdiğim png leri bulabilirsiniz.

Kurulumu:
sudo cp startup_disk/*.png /usr/kde/3.5/share/apps/kicker/pics/
Yükledikten sonra "dcop kicker Panel restart" ile sonucu görebilirsiniz.
(Thanks cart adam for tip about restarting kicker.)

Gelelim network manager ın ethernet ikonuna bazılarınız dikkatini çekmiştir
belki ethernet connection ikonunun büyük hali oldukca anlaşılır ve hoş
duruyor. Ama :) gelelim amasına 128x128 den 21x21 e dusunce bu ikon monitor
gorüntüsü cözünürlüğünü kaybediyor ve göz önüne kablo ile monitör resminin
perspektif hatası çıkıyor. Doğrusu ilk pardusu kurduğumda bir 2 dakika acaba
bu ne resmi diye düşündüm :) Tabiki bunla da birazıcık oynadım :)
netonline_old.png de eski hali netonline_new.png de yeni halini
görebilirsiniz. Ikonların dosyasi ise networkicons.tar.gz .

Kurulumu:
sudo cp network2-icons/ethernet-*.png /usr/kde/3.5/share/apps/network-manager/
Yükledikten sonra network-applet scriptini tekrar baslatmanız gerekmektedir.

Gelelim pisi deki donanım ikonuna :)
Şimdi bu sanırım bir entegre :) (Sanırım büyük hali pek benzemiyor doğrusu :))
Ve diğer güzel gözüken ikonların içinde çok ciddi sırıtıyor arkadaş (Ayrıca
bildiğiniz üzere ağ ve programlama ikonları da eksik fakat bu baska bir
hikaye).

Gelelim powermanager a power manager ı sırasıyla benzettiğim şeyleri söyleyim
gerisini siz düşünün. (Kde standartı gene evet biliyorum) önce miğfere
benzettim (sanırım 300 spartaya o gun gitmiş olmam etkendi buna), sonra yok
acaba kancamı dedim (aklıma kaptan aghar geldi sanırım) en sonunda üzerine
tıklayıp pil gibi yazılar görünce bunun aslında fiş olduğunu anladım :) Bence
çok daha güzel anlaşılır bir ikon bulunabilir.

İkonları eleştirdiğim önerilerde bulunduğum sanırım yeterli gelelim önerilere
ve sorulara. :)

Bir başka önerimde gene pisi ile ilgili pisi ile console ekranda iş
yapıyorsanız package-manager ın update etmeye calısması ve bu surecte pisi
calısıyor bulması gayet normal ama bunun icin kullanıcıyı her 20 dakikada bir
uyarması can sıkıcı olabiliyor(özellikle build yapıyorsanız)

Öncelikle Pardus un hedef kitlesi arasında hercules ekranlar varmı ? Eğer yok
ise man pager olarak most yerine neden less kullanıyoruz.? most un çok daha
kaliteli (renkli) man çıktıları verdiğini biliyoruz. (Ki most daha package
bile yapılmamış garip geldi :P)

Bir başka sorumda şu KDE roadmap açıklandı biliyorsunuz ve KDE 4 un gelmesi 8
ay sanırım. Bu süreç sonrasındada direk KDE 4 e geçilebileceğini ben doğrusu
(tecrübelerime dayanarak (çok varya sankim);P) sanmıyorum. En az 3 4 ay daha
oturması sürecektir. Bu süreç zarfında KDE 3.5.6 ya biz kendimiz eklemelerde
bulunacakmıyız . ? Optimization gibi. KDE deki IO Sorununa değinmiştim bazı
arkadaşlara zorla okutsam da merak edenler
http://www.xeptor.gen.tr/wiki/doku.php?id=darkelf_blog:start adresinden aptal
kde adlı başlığı okuyabilirler (Bana göre hız problemi compiler sorunlarından
oluşmuyor)

Eğer bu tarz optimizationlar yapılacaksa bunlarda roadmap e eklenecekmi yada
staj konusu gibi yada baska bir sekilde insanlara dağıtılacakmı.?

Buraya kadar sıkılmadan okuduysanız tebrik ettim :)

Saygılarımla,
Taylan Karaoğlu (a.k.a DarkElf)