[Gelistirici] Pisi komut satırı opsiyonları

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
24 Eyl 2006 Paz 23:15:58 EEST

24 Eyl 2006 Paz 15:27 tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:

> Farkları ne, hatta verbose ne yapıyor? Ben birkaç komutta denedim fark
> göremedim

--debug geliştiriciler için --verbose ise kullanıcılar için bir anlam ifade
etmeli. Ama şu haliyle verbose dediğin gibi bir iş yapmıyor. :)

Her komutun özel çıktıları için kendilerine özgü "detaylı çıktı" opsiyonu var
zaten ama genel kullanım için de böyle bir opsiyon anlamlı. (...olacak)

verbose'un genel kullanımına örnek olarak install ve remove ile pek de önemli
olmayan 5-6 satır kalabalığın gösterilip gösterilmemesi olabilir. (Görkem'in
bir isteği vardı bununla ilgili). İlerde başka yerlerde de kullanırız.

> Until kelime anlamı olarak yanlış [barış duvara kadar diyince duvara
> girmiyoruz abi diyecek ama pisi giriyor işte :)],

Bunu build-komut şeklinde de yapalım mı diye konuşuyorduk. Benim de
fikrim bu yöndeydi. Ancak until yerine, build'e opsiyon olarak farklı
kelimeler kullanınca sanki bu tarz daha anlaşılırmış gibi gelmeye başladı.

build komutu opsiyonu olarak kalsalar daha bi güzel gibi. Diğer türlü
gerçekten anlamsız bir komut kalabılığı da oluşturacaklar. Yaptığımız
işlem build işlemi... bunu belirtiyoruz pisi ye... sadece bu işleme duracağı
yeri bir şekilde bildirmemiz gerekiyor.

pisi build --finish-after=setup
pisi build --stop-after=install
pisi build --break-after=unpack

Öneriler.... ?

CLI Pardus 1.0 ile gelen pisi versiyonundan şu haliyle farklı durumda zaten.
1.0 deposundaki hali de hiç değişmedi. Pardus 1.1 ile gelecek hali her
halükarda değişmiş olacağı için buranın şimdi karara bağlanıp
değiştirilmesi/düzeltilmesi de çok da yanlış gibi görünmüyor bana.
("--until" == "duvara gir" bence +1)

> Bu debug ile açılıyor zaten, ayrı seçenek yapmaya gerek var mı?

Bakayım.

> --absolute-urls daha doğru depo web/ftp vs. biryerden publish ediliyor

Ok.

> infonun argümanlarından öte ortaya çıkardığı görüntüler ile ilgili ciddi
> sıkıntılarım var ama önce bu seri bir bitsin sonra bakarız.

search çıktıları da ayrıca çok anlamsız bunu da info ile beraber düzeltiriz.

> Bu ara aklıma gelmişken çok ciddi bir hatamız var. Pisi bir soru sorduğunda
> o soruya olumsuz cevap verirsek işlemi kesiyor :( yani atıyorum
>
> # pisi it a b c d e
> b paketi h ile çakışıyor kaldırayım mı? h
> #
>
> Oysa b'yi kurmayıp kalanlara devam etmeli, bu sadece bir örnek soru sorduğu
> her yerde bu geçerli.

> pisi list-available component diye argüman alabilmeli. Yani

Bunlar todo'da...

> pisi la kernel.drivers dediğimizde sadece o componentdaki paketleri
> listelemeli

Bu da...

> Aynı şekilde component ismini argüman almalı

Bu da..

> Hangi sürümden hangi sürüme çıktığını ve sistemde kurulu değilse göstermeli
> (bağımlılık olarak gelen yeni paket varsa mesela), sadece paket isimlerini
> yazmak hiçbir anlam ifade etmiyor :(

Ok.

> Bunu silebiliriz dediğimiz gün bayram yapacağım

:)

> Sadece paket ismi vererek arayacağız diye over-engineered bir kod ve ona
> bağlı saçma bir reverse-index tablosu yumağı var burda, atıp search-file'ı
> hem tam path hemde dosya ismi haline getirsek güzel olur.

Ok. Bence de kodu da kötü kendi de.

> Buna daha düzgün bir isim verelim.

--security-only, --only-security, --security-upgrades-only

--security-only olabilir belkim...

Öneriler....?

İlham geldi. Senaryo yazacam :)

- Faik