[Gelistirici] Pisi komut satırı opsiyonları

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
24 Eyl 2006 Paz 15:27:17 EEST

24 Eyl 2006 Paz 15:08 tarihinde, Faik Uygur şunları yazmıştı:
> Geç olsun güç olmasın. :) pisi komut satırı opsiyonları ile biraz uğraştım.
> pisi help çıktısı bir biri içine girmişti. Komutları ve genel opsiyonları
> gruplayarak bir birinden ayırdım. En azından help'i biraz daha GNU stiline
> yakın oldu. (grep --help)

Eline sağlık

> general options
> --------------------
>     -v, --verbose       detaylı çıktı
>     -d, --debug         hata ayıklama bilgisini göster

Farkları ne, hatta verbose ne yapıyor? Ben birkaç komutta denedim fark
göremedim

> build, emerge
> -------------
>
>     --ignore-build-no   inşa numarasını dikkate alma
>     -E, --ignore-dependency
>                         bağımlılık bilgilerini dikkate alma

Bu -E'ye baştan beri bir anlam veremedim neyin kısaltması, nedir v.s diye
bence -E'yi atalım --ignore'ları uzun uzun yazsınlar (bkz ignore-build-no)
sonuçta bunları ignore etmek istediğimiz birşey değil

>     -U UNTiL, --until=UNTiL
>                         verilen adıma kadar ve adım dahil çalıştır

Until kelime anlamı olarak yanlış [barış duvara kadar diyince duvara
girmiyoruz abi diyecek ama pisi giriyor işte :)],

>     --show-abandoned-files
>                         inşa sonrası kurulum dizini altındaki terkedilmiş
>                         dosyaları göster

Bu debug ile açılıyor zaten, ayrı seçenek yapmaya gerek var mı?

>     -A, --ignore-action-errors
>                         ActionsAPI kaynaklı hataları esgeç

Gene -A'yı atalım

>     -S, --bypass-safety
>                         emniyet mandalını esgeç

-S'yi atalım

>     --ignore-file-conflicts
>                         Dosya çakışmalarına aldırma
>     -B, --ignore-comar  çomar yapılandırma aygıtını kullanma

-B'yi atalım

> configure-pending, remove
> -------------------------
>
>     -E, --ignore-dependency
>                         bağımlılık bilgilerini dikkate alma
>     -B, --ignore-comar  çomar yapılandırma aygıtını kullanma
>     -S, --bypass-safety
>                         emniyet mandalını esgeç

-E, -B ve -S'i atalım

> -----
>
>     -a, --absolute-uris
>                         indekslenmiş dosyalar için mutlak bağlar sakla.

--absolute-urls daha doğru depo web/ftp vs. biryerden publish ediliyor

>     -S, --skip-sources  pisi spec dosyalarını indeksleme.
>     -G, --skip-signing  indeksi imzalama.

-S ve -G'yi atalım

>     -R, --non-recursive
>                         dizinlerin içine girme.

Bu opsiyon buildfarm bugı için benim istediğim birşeydi tamamını atalım.

> info
> ----

infonun argümanlarından öte ortaya çıkardığı görüntüler ile ilgili ciddi
sıkıntılarım var ama önce bu seri bir bitsin sonra bakarız.

> [...]
>
>     -E, --ignore-dependency
>                         bağımlılık bilgilerini dikkate alma
>     -B, --ignore-comar  çomar yapılandırma aygıtını kullanma

-E, -B ve -S'yi atalım.

>     --reinstall         Halihazırda kurulu paketi yeniden kur

Bunun kullanımıda bir garip. Örneğin;

bankai ~ # pisi it hal
İzleyen paketleri yeniden kurmuyorum: hal
Kurulacak paket yok.

Yerine
bankai ~ # pisi it hal
Hal paketi zaten kurulu, tekrar kurayım mı(e/h)?

olmalı.

Bu ara aklıma gelmişken çok ciddi bir hatamız var. Pisi bir soru sorduğunda o
soruya olumsuz cevap verirsek işlemi kesiyor :( yani atıyorum

# pisi it a b c d e
b paketi h ile çakışıyor kaldırayım mı? h
#

Oysa b'yi kurmayıp kalanlara devam etmeli, bu sadece bir örnek soru sorduğu
her yerde bu geçerli.

> list-available
> --------------
>
>     -l, --long          uzun biçimde göster
>     -U, --uninstalled   sadece kurulu olmayan paketleri göster

pisi list-available component diye argüman alabilmeli. Yani

pisi la kernel.drivers dediğimizde sadece o componentdaki paketleri
listelemeli

> list-installed
> --------------
>
>     -l, --long          uzun biçimde göster
>     -i, --install-info  detaylı kurulum bilgisi göster

Aynı şekilde component ismini argüman almalı

> list-upgrades
> -------------
>
>     --ignore-build-no   inşa numarasını dikkate alma

Hangi sürümden hangi sürüme çıktığını ve sistemde kurulu değilse göstermeli
(bağımlılık olarak gelen yeni paket varsa mesela), sadece paket isimlerini
yazmak hiçbir anlam ifade etmiyor :(

> rebuild-db
> ----------
>
>     -f, --files         dosya veritabanını yeniden inşa et

Bunu silebiliriz dediğimiz gün bayram yapacağım

> search-file
> -----------
>     -f, --fuzzy         yaklaşık arama

Sadece paket ismi vererek arayacağız diye over-engineered bir kod ve ona bağlı
saçma bir reverse-index tablosu yumağı var burda, atıp search-file'ı hem tam
path hemde dosya ismi haline getirsek güzel olur.

>     -q, --quiet         show only package name
>

> upgrade
> -------
>
>     -E, --ignore-dependency
>                         bağımlılık bilgilerini dikkate alma
>     -B, --ignore-comar  çomar yapılandırma aygıtını kullanma
>     -S, --bypass-safety
>                         emniyet mandalını esgeç

-E, -B ve -S'yi atalım

>     --security          sadece güvenlik yükseltmelerini seç

Buna daha düzgün bir isim verelim.

>     -r, --bypass-update-repo
>                         Depoları güncelleme

-r'yi atalım

>     -e, --eager         istekli yükseltmeler

Bu anlamsızlığada bir anlam veremiyorum uzun zamandır. Bunun orada olma sebebi
pisi'nin dep çözerken tree'de geriye gitmesinin default davranışı olması
gerektiğini söylememdi ve bir anda bu çıktı ortaya.

Dep. çözerken problemimiz var, şöyleki;

Sistemde a-1, b-2 ve c-3 kurulu olsun. c, b paketini b ise a paketine depend
etsin. Bir kullanıcı

pisi up dediği zaman bir sorun yok çünkü pisi tüm depodaki olası
güncellemeleri gösteriyor ama "pisi up c" dendiği zaman sadece c ve onun
_direkt_ bağımlı olduğu pakete bakılıyor oysa o anda depoda a-2, b-3 ve c-4
paketleri varsa a-2 güncellenmiyor ne yazık ki.

Saygılar
--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/