[Gelistirici] çomar açılış ayarları

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
2 Eyl 2006 Cmt 13:32:22 EEST

> Kavramsal sınıflandırarak, arabirimine göre ayırmadan yazıyorum:
>
> Önyükleyici ayarları
> 	değiştirme parolası
> 	bekleme ve süresi
> 	İşletim sistemleri
> 		Çekirdek / initrd / parametreler
> 			isim
> 			kök partition
> 			splash (buna bir karşılık buldum ama siz
> bulsanız daha iyi :) sistem dili, klavye
> 			güvenli açılış
> 			açma parolası
> 			elle girilecek diğer seçenekler
> 		yada chainload ile win vs

  memtest mesela

 Ayarlara ekleyecek pek birşeyim yok, eline sağlık :) ama somutlaşmamış
fikirler;

 - açılış/vesafb çözünürlüğü, vesafb on/off

 - Eski çekirdekleri sil (/boot /lib/modules): 40MB için kullanıcıya
güvenecek miyiz ? Bana mantıklı geliyor. Otomatik olarak çekirdek
silmemiş oluruz vs.

 - grub resmini değiştir: Bunu yapacak basit bir betik yazabilirim ama
grub markamız olacak + sistemin açılışı için en önemli yer

 - splash resmini değiştir: Bu da yapılabilir, ama "marka" söz konusu