[Gelistirici] çomar açılış ayarları

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
2 Eyl 2006 Cmt 01:25:52 EEST

Kafa ütülemeye devam,

Açılış sistemimiz var, ama bunun ayarları hep metin dosyalarda, ayrıca
çekirdek kurulumlarını da otomatize etmemiş durumdayız. Bu sorunları çözmek
için ilgili çomar yapısının tasarımına son şeklini verirken, hem çomarda, hem
de yazılacak arayüzlerde bu konuda nelerin nasıl sunulmasıyla ilgili değerli
fikirlerinizi alma aşamasına gelmişiz.

Kavramsal sınıflandırarak, arabirimine göre ayırmadan yazıyorum:

Önyükleyici ayarları
	değiştirme parolası
	bekleme ve süresi
	İşletim sistemleri
		Çekirdek / initrd / parametreler
			isim
			kök partition
			splash (buna bir karşılık buldum ama siz bulsanız daha iyi :)
			sistem dili, klavye
			güvenli açılış
			açma parolası
			elle girilecek diğer seçenekler
		yada chainload ile win vs

Çekirdek modülleri
	Karaliste (hiç yüklenmeyecekler)
	Beyazliste (her açılışta yüklenecekler)
	Ayarlar (her bir modül için elle girilebilecek parametre)

Çekirdek ayarları
	sysctl.conf ayarları

aklınıza başka önemli şeyler geliyor mu? /etc altında ne varsaya yazmaya
kalkmayın, kırk yılda bir ayarlanacak, yada çok özel şeyler önemli değil,
fstab, power management, network, service gibi başka sistemlerin alanına
giren şeyler gerekli değil zaten.

Bilişim okuryazarı kullanıcımızın değiştirmek isteyeceği şeyler olmalı, ya da
otomatizasyonun yetmediği yerde değiştirmek zorunda kaldığı şeyler.