[Gelistirici] package-manager paketi öncesi test ihtiyacı

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
29 Eki 2006 Paz 11:03:58 EET

29 Eki 2006 Paz 10:36 tarihinde, Onur Küçük şunları yazmıştı:
>  Merhaba,
>
>  Pakede yetişemedim ama sanırım ilginç bir hata yakaladım. Sadece
> öntanımlı pardus-1.1 deposu sistemde tanımlıyken denedim.
>
>  Pisi ayarları -> genel ayarlar -> sadece masaüstü uygulamalarını göster
>
>  seçeneğini değiştirip tamam diyince manager çağırılıyor ve db de
> titreme oluyor. /var/lib/pisi/index/pardus-1.1 uçuyor ve konsolda depo
> paketleri ile ilgili bilgi alamıyorum. Depo hala var gözüküyor ama
> depo ile ilgili bilgiler uçmuş oluyor (konsoldan da gui den de baktım).
> Normal olarak şöle bişi de geliyor.

Bu kısımlara daha hiç bakamadım. Sırada bu ayar ve depo ekleme kısmı var.
Bu hataya da bakarım.

>[...]
>  Ufak önerim var ama iki tane. Paket kurulum vs. de birden fazla paket
> seçtiğimizde sadece o pakedin durumu progressbar da çıkıyor. Toplam
> yüzdeyi de ayrıca bir progressbar da gösterirsek çok güzel olur.

İki progress bar fazla olur gibi geliyor bana. Ama toplam işlem durumu gerekli
ve görünmüyor, doğru.  Progress bar'ı toplam işlem anlamında değiştireceğim.
Tek paket için açılıyor kuruluyor da dakka başı 0 dan 100 e gitmesi pek hoş
olmuyor, çoğu pakette çok hızlı geçiyor bu kısımları zaten. Toplam progress
en iyisi.

> Bir de
> mesela tüm bileşeni altında paketleri seçiyorum, güncelleme yapıyor, işi
> bitince tekrar ağ bileşeni üzerine geliyor. Son durduğu bileşeni
> hatırlasa da listeyi güncelledikten sonra o bileşen üstüne dönse çok
> güzel olacak.

Bence de çok doğru bir istek. Bu aklımdaydı, beni de rahatsız ediyor.

- Faik