[Gelistirici] norootforbuild

Rajeev J Sebastian rajeev.sebastian at gmail.com
28 Eki 2006 Cmt 17:26:23 EEST

Hello Onur and Caglar,

On 10/28/06, Onur Küçük <onur at pardus.org.tr> wrote:

> > Özellikle Merensan'ın uzun zamandır istediği benimde n tene laflar
> > hazırlayarak itiraz ettiğim user mode build hedesi için RPM'leri
> > incelerken "norootforbuild" diye bir keyword farkettim, rpm bunu
> > görünce ne yapıyor bilen var mı? Yani ben root kullanıcısı ile rpm'e
> > şu paketi derle dedim ve amca norootforbuild gördü o zaman
> > privilege'leri drop mu ediyor, rpm tabanlı sistemlerde rpm diye bir
> > kullanıcı ve grup mu oluyor? Ne oluyor bilen var mı?
> >
> > Bu cevaplardan bağımsız PiSi için bu tür bir tag olsa ve
> > gereken/destekleyen paketlere bu eklense fikrine nasıl bakıyorsunuz?
>
>  User ile paket oluşturabilme amacından çok paketlerin farklı
> ownerlarla gelebilme problemini çözmemiz gerekiyor, bunun sonucu da
> tabi user ile paket oluşturabilmek de olacak. Ama yukarıdaki "rpm hack"
> yerine daha makul bir çözümümüz olmalı.
>
>  Tar da --no-same-owner ve --owner gibi parametrelerle arşiv
> işlemlerinde ownerlar değiştirilebiliyor. Madem sonunda user işini de
> oturttuk ve bütün chown lar package.py de yapılıyor, pisi artık bütün
> arşivleri uid:0 gid:0 ile açmalı, bu kati zorunluluk olmalı. Hem
> yukarıdaki duruma faydalı olur hem de baselayout problemi gibi bir
> güvenlik açığının bir daha gözden kaçmasına engel oluruz.

I had started a project called piside: get down and dirty at pisi ...
which is a project to develop an IDE for pisi packagers. I was doing
some research on it, and had discussed it on #pisidepo as well, that
pisimat needed to run as root to work.

I investigated the problem last night, and i found that pisi.api.init
needs to accept a config parameter, and in the function body, it needs
to check for it and if not there do the normal import pisi.config;
config = pisi.config.Config().

murat told me about this thread on the ML, and hence I want to ask you
about if there are better methods for it. I think, by manipulating the
config variable, root will be only needed to install the build-deps.

Regards,
Rajeev J Sebastian