[Gelistirici] Offline Update

A. Murat Eren meren at pardus.org.tr
26 Eki 2006 Per 17:49:41 EEST

 Merhabalar,

 Bilgisayarları doğrudan Internet'e bağlı olmayan Pardus kullanıcıları için
bir güncelleme yöntemi sunmuyoruz.. Bununla ilgili Windows'un service
pack'lerine benzeyen bir yol düşünsek ve uygulamaya koysak nasıl olur sizce?
Nasıl bir yöntem izlemeliyiz ve ne gibi problemler olabilir sizce?

 Ben bu gün blog'a bu konuda bir yazı yazacağım.. Offline bir bilgisayarı şu
şekilde güncellemek mümkün sonuçta: "'pisi lr' yap, depo adresini al, o
adresteki index dosyalarını çek, onları offline bilgisayara
taşı, /var/lib/pisi/index/depo_adi dizinine koy, pisi rebuild-db yap, X
betiğini çalıştır (X, güncellemeler için bir wget betiği hazırlayan bir betik
olacak), git Internet olan bir bilgisayardan bunları çek, sonra o paketleri
getir /var/cache/pisi/packages/ dizinine koy, sonra 'pisi up -r' de sistemin
cillop gibi olsun" şeklinde. Tabi daha denemedim, öyle farazi yazdım..
Üzerinde çalışıp böyle bir şey önereceğim ama bir yandan da guruluk taslamayı
gerektirmeyen bir offline update fırsatı sunmalıyız diye düşünüyorum.

 Selamlar.
--

 A. Murat Eren

--
 Gnome seems to be developed by interface nazis,
 where consistently the excuse for not doing