[Gelistirici] what the faac

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
25 Eki 2006 Çar 01:28:31 EEST

On Tue, 24 Oct 2006 23:59:39 +0300
Onur Küçük <onur at pardus.org.tr> wrote:

>  "mpeg4ip koyana kadar" kısmına dikkat. Anladım o sorunu, biliyorum,
> güncelleseydik 2 günümü yemezdi. Ben komiti yapınca bak o zaman söyle
> olmuş mu diye.

 İşim bitti, şimdi söyle olmuş mu ? :) Kafayı yedim iki gündür...

 Bu arada bilmeyenler için faad2 içinde libmp4v2 taşıyordu, onunla
derleniyordu, diğer bütün uygulamalar da aynı kütüphaneyi kullanıyordu.
Faad2 de İsmail'in söylediği lisans sorunu yüzünden güncelleme
yapamıyorduk ve programlar derlenmemeye başlamıştı.

 Şimdi eski faad2 den libmp4v2 yi attım, mpeg4ip pakedinin içinden
kütüphaneyi çıkarıp ayrıca paket yaptım, faad2 yi yeni kütüphane ile
derlenecek hale getirdim, son legal cvs inden ve kendim biri iki hata
düzeltmesi yaptım. Arada mpeg4ip yi de adam edip (ffmpeg, x264 yeni
sürümlere adapte ettim vs.) paketledim, artık nurtopu gibi bir
audio/video sunucu setimiz ve modifiye araçlarımız var.

 mpeg4ip yi direkt faad a depend ettiremiyorduk, çünkü onun içinden
gelen kütüphaneye faad ve multimedia kabilesinin çoğu bağımlı, ama o da
o araçlara bağımlı, yumurta tavuk misali.

 Neyse, yeni mplayer çıktı, son dakika bugfixleri bitince bir ara onu
da güncelleyeceğim, şu anki paketlerle uyumlu olmalı tekrardan
derlenmesine gerek yok.

 Easytag'ı deneme şansım olmadı ama onun da derlenebiliyor olması
gerekiyor.

 Elinde AAC/AC3 dosya olanlar deneyip kötü bir durum var mı haber
verirse iyi olur, şu anda elimde deneyecek bir dosya yok.