[Gelistirici] RC1 için kod adı önerisi

Ali Işıngör isingor at gmail.com
29 Kas 2006 Çar 09:24:21 EET

Sanırım iki farklı cevap vereceğim sorulan sorulara...

Birinci cevabım; bir Pardus kullanıcısı, bir Pardus destekçisi ve
geliştiricisi olan "Ali Işıngör"ün cevabı olacak. "Üzüm" kod adını ilk
duyduğumda çok gülmüştüm, hatta içinde taşıdığı zekâ itibariyle iyiydi. İşin
eğlence tarafında bence bu tür "kapalı devre" espriler yapılmaya devam
edilebilir.

İkinci cevabım ise, Pardus'un basın ile ilişkilerini üstlenen, bir Marka
Danışmanlığı ve Yönetimi firmasının sahibinin vereceği "profesyonel bir
cevap" olacak. PR'cı şapkamla vereceğim cevabın, tüm diğer kimliklerimden
arınmış olacağını unutmayın... Bu iki ayrı şapkamı birbirleriyle
karıştırmamamız lazım.

Açıkcası işe PR (Halkla İlişkiler) ve "Basın Yönetimi" penceresinden
baktığımda, "doğru olanın" Sait Faik gibi, Oğuz Atay gibi geniş kitlelere
bir mesaj taşıyacak ve söz konusu ürünün (ki bunun adı Pardus'tur ve
pazarlama bilimi açısından sadece ve sadece bir "ürün"dür.)
konumlandırılmasına yardım edecek kod adlarının kullanımının olduğunu
söyleyeceğim.

Bugün profesyonel bir marka danışmanı gibi, dışardan bakan ve bu ürünü hiç
tanımayan birisi olarak baksaydım (ki iyi marka danışmanları, her türlü
ürüne aidiyet duygusundan arınarak bu eleştirileri geliştirebilenlerdir)
Pardus ve 2007'den oluşan ürünün, öncelikle ismine yerel bir unsur katmak
gerektiğini söylerdim. Bu ürüne dair bir "aidiyet duygusu" yaratmanın en
önemli ayaklarından biridir.

Ha, bu yönde konuya eklemlemek isteyeceğim bir yan unsur daha var, basın
bültenlerinde kullanmayı tercih etmediğim ya da az kullandığım söylemlerden
biri "Ulusal Dağıtım". Bu slogana karşı değilim, ama bu ürünü ortaya çıkaran
geliştiricilerin "ulusal" sözcüğü ile karşımızdaki geniş kitlenin "ulusal"
algılarının farklı olması ve içini bambaşka şeylerle doldurmaya kalkışması
nedeniyle, uzak durduğum bir kavram bu...

Bunun yerine kod adını bir kereliğine mahsus olmak üzere "Sait Faik" ya da
"Oğuz  Atay" gibi yerel değerlerle özdeşleşmek ve bu isimlere saygımızı
belirtmek, bence çok daha hedefe atış yapan, "ulusal/yerel" bir yaklaşım.
Ürünü konumlandırmaya da ciddi bir katkıda bulunuyor.

(...)

Ha bu arada, geliştirici grubuna PR'cı şapkamla atacağım son mesaj olacak
bu. Gelecek mesajlara da cevap vermeyeceğim. Bunu lütfen bir saygısızlık
olarak almayın.

Bunun iki nedeni var: Birincisi, bu taşıdığım iki şapkanın birbirinden
ayrılması gerekiyor. İkincisi ise ürünümüzün (bu lafa alışmamız lazım)
pazarlama ve tanıtımına ilişkin süreçlerin ortalık yerde tartışılmasını
istemememden kaynaklanıyor.

Ürünün kod adına ilişkin yapılan bir tartışmanın bir Pardus geliştiricisi
tarafından (Ömer Fadıl Usta) "tamamen iyi niyetle" ama kesinleşmeden ve
basın duyurusundan önce duyurulması, zaten yanlış bir yerde başlayan bu
sürecin (ki bir hatadır bu) bir anda ortalığa taşmasına neden oldu.

Bu nedenle sevgili Barış'tan bir süre önce bir isteğim olmuştu... Pardus
2007'nin tanıtım, basınla ilişkiler ve PR süreçlerine dair çekirdek grubu
ile iletişime geçmemi sağlayacak, "kapalı devre" bir yeni grubun
oluşturulmasını istemiştim.

Barış?