[Gelistirici] Circular Dep

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
20 Kas 2006 Pzt 14:11:56 EET

20 Kas 2006 Pts 13:51 tarihinde, Gürer Özen şunları yazmıştı:
> 2 yada daha fazla paket olması arasında hiç bir fark yok ki? Bunu bir kere
> ekleyince dependency solving basitçe çözülemeyecek bir problem haline
> gelecek.

Evet 2 ile n olması arasında bir fark yok ama sadece 2 iseler bunu özel bir
durum kabul edip çözerse pisi bu sorunlardan kurtuluruz diyorum.

> Bahsettiğin problemler tamamen abi/api uyumsuz updatelerden kaynaklanıyor,
> bunların zaten olmaması, olduğunda ise tüm paketleri up ederek aşılıyor
> olması lazım. İlla birlikte up ettirecem diyorsan input, server ve videoyu
> tek paket yapalım?

Sorun sadece xorg değilki ama onur'un yazdığı gibi oyunlar, sürücüler v.s v.s
bunların hepsini tek paket haline getirmek mümkün değil :) tamam tüm
paketleri güncellesin güzel bir yöntem ama tavsiye niteliğini geçmiyor mesela
meren bile dün kernel güncelleyip alsa-driver güncellememişti, bu sıklıkla
karşımıza çıkıyor bu özel durumu handle etsek bu tür sorunları
yaşamayacağımızı düşünüyorum :)

Veya pisi A paketi güncelleyince A'ya revdep'i olanlarda da güncelleme var mı
diye bakacak mesela.

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/