[Gelistirici] Acrobat Reader 7

mert at bunalmis.com mert at bunalmis.com
18 Kas 2006 Cmt 10:29:25 EET

On November 18, 1:00 am Ismail Donmez <ismail at pardus.org.tr> wrote:
> 17 Kas 2006 Cum 23:59 tarihinde, Görkem Çetin şunları yazmıştı:

> Lisansı hayırsız çıktı ;-(
>
> /ismail

:( Yeri gelmişken biraz sesli düşünmek isterim. Son 1-2 ayda iyice
anlamış bulunuyorum ki aslında tekel konumunda olan firma m$ değil,
Adobe Macromedia vs... Acaba Adobe ürünlerinin ticari ve kapalı kodlu
dahi olsa linux platformuna taşınması için Tübitak, UEKEA veya proje
bünyesinde/önderliğinde/çatısı altında (?) yapılabilecek birşey
olabilir mi? Bu konuyu dernek listelerinde de açabilirim ama tahminime
göre Adobe'un böyle bir talebi ciddiye alması için herhangi bir STK'dan
daha ciddi ve sıfatlı bir kurumla muattap olması gerek. Bu yüzden önce
burada sizlerin de görüşlerini almak istedim. Artık geldiğimiz noktada
kullanabilirlik vb. konuların aşıldığını ve sınırın profesyönel
ihtiyaçlara cevap veren firmaların linux tanımaz tutumlarıyla karşı
karşıya kaldığımızı/kalacağımızı düşünüyorum.

Tabi diyebilirsiniz ki beta telaşesi içinde bize teorilerle gelme :) Bunu
anlarım, ama nasıl diyoruz, bu da benim 2 ykr ;)