[Gelistirici] Beta: NL ve DE desteği

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
13 Kas 2006 Pzt 11:29:53 EET

13 Kas 2006 Pts 10:01 tarihinde, Barış Metin şunları yazmıştı:

> (ilk hatadan dolayı Almanca kurulan sistemde de çalışmayacaktır). Bu iki
> hatayı düzeltip yeni bir ISO oluşturmak uygun mudur sizce de? Dışarıda

Bu haftaki build'de düzeltmiş oluruz.

> İlk hata kapatıldı. İkincisi için bir karar almamız gerekiyor. Hataya
> yazdığım gibi, desteklenen yereller aslında YALI'nın bağımlılığı değil,
> sistemin bağımlılığı. Bu yereller sistemde bulunmadığı için service gibi
> komutlar da çalışmıyor, vs...

Yoo bunlar hiç bir şeyin bağımlılığı değil aslında. Türkçe yada İngilizce
açarsan her şey çalışıyor. Sadece biz bu dilleri sunmak istiyoruz, yani bizim
bir seçimimiz.

Bunları system.base'e almak da yanlış, system.base'in minimal açılabilen
sistem özelliğini bozarlar ve oldukça büyük paketler (zaten bazı paketleri
system.base'den çıkarmayı düşünüyorum bu nedenle, mesela cron bu bileşenin
amacına uymayan bir servis, system.base'de olduğu için kurulum imajına
giriyor boşu boşuna). Özellikle değişik amaçlı live cd ler oluştururken
istenilen dillerin seçilebilmesi lazım.

Bunları şimdilik Yalıya dep yazalım, asıl çözüm için bunları daha pluggable
hale getirmemiz gerekiyor. Yalı ve müdürdeki hardcoded kısımlar sorun değil,
ama mesela grub menüsüne falan bi çare bulmak lazım. Ondan sonra imajı pisi
it yali + pisi it -c system.supported-locales falan gibi bir şekilde
oluşturmaya geçebiliriz.