[Gelistirici] "Desktop" ismini yerelleştirmek

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
12 Kas 2006 Paz 04:11:00 EET

11 Kas 2006 Cts 21:07 tarihinde, Ismail Donmez şunları yazmıştı:
> KDE'nin bu konuda pek bir problemi yok:
>
> [~]> grep Paths -A2 .kde/share/config/kdeglobals
> [Paths]
> Desktop=/home/cartman/Masaüstü
> Trash=$HOME/Masaüstü/Çöp/
>

> Bunu dedikten sonra herşey gayet güzel çalışıyor.
>
> Yani Desktop dizini _gidiyor_ yerine Masaüstü geliyor. GTK+ yaması da çok
> basit, Firefox'ta da denedim. Qt3/4 dosya diyaloglarında Desktop gibi
> birşey yok benim gördüğüm.
>
> Yani ben birşeyin bozulmayacağından %99.999 eminim (ünlü son sözler),
> betikleri de düzeltecem teşekkürler :)

Orada bir Desktop dizini olması sorunu birşeyleri kırma olasılığına değecek mi
ya da bu bu kadarlık bir sorun mu diye tartmak gerekiyor sanırım, bu
değişiklik kozmetik olarak güzel ve gerekli olabilir ama teknik olarak
sorunlu olma ihtimali hallice geliyor bana.

Hardcode eden/arayan uygulamalar, unicode problemli uygulamaların
Masaüstü'ndeki ü'ye takılması gibi olasılıklar bana sorunmuş ve hatta
abartayım /etc'yi /ayar diye değiştirmek gibi bir değişiklikmiş gibi geliyor.

Oyumu "bence şimdi gerek yok keşke beta öncesi yapsaydık diye kullanıyorum"
ama diyorsanki ben öyle bir test ettim ki hiçbir sorun
yok/yaşamadım/yaşamayacağız/yaşadıklarımıda çözerim diyorsan o zaman oy
hakkımı sana devrediyorum, sorumluluk senin :)

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/