[Gelistirici] Sunulan özellikleri sunabilme...

Barış Metin baris at pardus.org.tr
7 Kas 2006 Sal 13:39:26 EET

07 Kas 2006 Sal 12:56 tarihinde, Koray Löker şunları yazmıştı:
> Ne dersiniz? paketlerin güncellenmesi sırasında ortaya çıkan yeniliklerin
> sürümler arası özetlerini hangi şekilde ortaya koysak?

Hmmm. Şimdi düşündüm ve şöyle bir şey öneriyorum. Sürüm ile birlikte gelecek
sürüm norlarında o sürüm için hangi hataların da giderildiğini görmek isteriz
belki. Hem FIX ile işaretlenen hem de FEATURE ile işaretlenen commitleri bir
yerlere saklamak iyi olabilir.

Aslına bakarsanız PiSi tasarımı yaparken bunu düşünmüştük de. PiSi
içerisindeki History tag'ı aslında bu iş için uygun çözüm. Sürüm için tek bir
History dosyasını commitler ile oluşturabiliriz.

<PardusRelease version="2007">
<History>
update mambo...
</History>
</PardusRelease>

Bu dosyayı parse edip istediğin formatta çıktı üretecek bir tane de betik
yazarız senin için :).

Commit mesajları için... Kafa karışıklığını önlemek adına, yalnızca bir tane
prefix olsun "COMMIT".

COMMIT:FIX:bug_numarası
- Uluzilla'daki ilgili hatayı kapatır.
- Sürüm için kapatılan hatalara eklenir.

COMMIT:COMMENT:bug_numarası
Commit mesajını hataya yorum olarak ekler

COMMIT:FEATURE
Sürüm için yeni bir özellik ekler.

Başka bir anahtar kelimeye ihtiyaç var mıdır? İsmail SILENT istiyordu,
SILENT'ın eğer listeye mail atmamasını istiyorsak iyi bir kullanım değil gibi
geliyor bana.

iyi çalışmalar,
--
Barış Metin