[Gelistirici] zamanı mı bilmiyorum ama

Barış Metin baris at pardus.org.tr
31 Mayıs 2006 Çar 20:16:56 EEST

Çarşamba 31 May 2006 01:44 tarihinde, Koray Löker şunları yazmıştı:
> Katkıcı başka şey, geliştirici ayrı şey... kod düzeyinde katkı yapanlar
> arasında aynı prosedür ile onaylananlara svn hesabı verelim, çevirileri
> bugzilla üzerinden yürütelim diyorum...

Ben katılmıyorum buna, zamanında hazırladığımız "yeni geliştirici" belgesi de
katılmıyor ;)... Geliştirici dediğimiz kişi yalnızca kod düzeyinde katkı
yapmak zorunda değil, farklı boyutlarda katkı yapılabilir projeye.

Belge'den alıntı:
"""Geliştirici ile yalnızca program yazan kişileri değil, bir yazılım
projesini başarılı kılmak için yapılması gereken herhangi bir işi yerine
getiren kişileri tarif ediyoruz. Bir yazılım projesini hayata geçirmek için
programlama yanında, belgeleme, hata kontrolleri, görsel materyaller, çeviri
çalışmaları, vb. pek çok alanda çalışma yapılmasının gerektiğinin
farkındayız. Pardus içerisinde de tüm bu çalışmalara ihtiyacımız var."""

Bunun dışında, ayrı bir soru: Herkesin SVN kullanmaya ihtiyacı var mı? Şu anda
SVN kullanmayı bilmiyor (ki yine yeni geliştirici belgesinde detaylı bir
şekilde anlatılıyor bu, zor bir şey değil) olabilir ama kullanmayı
öğrendiğinde kimseye bağımlı olmadan katkısını doğrudan depoya aktarabilir
kişi...

SVN hesabı açmak zor bir şey değil fakat SVN üzerinde bir şeyleri bozmak zor
bir şey (geri alınabilir, işi sürüm takibi yapmak zaten ;). Bu yüzden elini
taşın altına koyan herkese hesap açmakta bir sakınca görmüyorum.

iyi çalışmalar,
--
Barış Metin