[Gelistirici] Net-kga'ya wpa desteği eklendi

Furkan Duman coderlord at gmail.com
22 Mayıs 2006 Pzt 17:51:51 EEST

Merhabalar,

Net-kga'ya 2 kuruşluk bir WPA desteği ekledim. Aslında
WPA_Supplicant'ı comarize ettim.
link-wifi.py betiğini biraz değiştirerek halloldu. İş görüyor. Betiği
pakete ekleyelim mi?

Bazı kısıtları mevcut. Hem kablolu, hem de kablosuz cihazlar, IEEE
802.1x desteğine sahip olmalı. Şu an sadece kablosuz cihazlar
destekleniyor.

Bu iş üzerindeyken fikirlerinizi almak istediğim bazı noktalar
keşfettim. Net.Link sınıfının setAuthentication methodunun tek başına,
farklı auth. yöntemlerini desteklemekte pek yeterli olmadığını
düşünüyorum. Net-Kga'daki comarize Net.Link betiklerini ele alışımız
ve betiklerin yapısı açısından bazı sıkıntılar hissettim.

Aslında WPA desteği link-wifi betiği içine dahil edilmeli gibi
görünüyordu. Ama Comar mantığı, gerekli auth. mekanizmasını
WPA_Supplicant paketinin sağlaması gerektiğini söylüyordu. Bu durumda
mümkün olmadığı için link-wifi betiğini aynen kopyaladım ve WEP
authentication bölümünü değiştirdim. info'yu da değiştirince net-kga
otomatik olarak betiği gayet güzel kullandı.

Bu yöntem aslında çok doğru değil. Çünkü auth. zaten halihazırda var
olan link.py ve link-wifi.py betiklerinin alt sınıfı olmalı. Bu
betiklerden gerekli auth. mekanizması seçilerek kullanılabilmeli.

Bu duruma göre yapılmak istenen işlemi basitleştirmek ve
esnekleştirmek için şöyle bir yol düşündüm.

Modelde Net grubu altına bir Net.Authenticator sınıfı dahil ederek,
wpa_supplicant'ın ve benzeri paketlerin sadece Net.Authenticator
sınıfının methodlarını sağlaması; Net.Link sınıfını sağlayan
paketlerin (wireless-tools vs..) betikleri içinde, ilgili paketin
Authenticator sınıfı methodlarını kullanması nasıl olur?

Bu sayede ileride çıkabilecek veya halihazırda eklenmesi gereken auth.
protokollerini merkezi bir sınıfta sağlayıp, ilgili grup veya
sınıfların bunları kullanması sağlanabilir diye düşündüm.

Görüş ve önerilerinizi bekliyorum.

İyi günler dilerim.

Not: wpa_supplicant comar betiği incelemeniz için ektedir.