[Gelistirici] Şenlik & LKD Pardus Sunumları

Mert Uzbaşlı mert at bunalmis.com
1 Mayıs 2006 Pzt 17:59:41 EEST

Barış Metin wrote On 01-05-2006 15:54:
> Pazartesi 1 May 2006 15:51 tarihinde, Barış Özyurt şunları yazmıştı:

> Çağlar'ın mesajı "çekirdek ekibi dışında Pardus geliştiricileri de Pardus ile
> ilgili sunum yapmak ister mi?" şeklinde anlaşılmalı aslında ;). Bence çok
> güzel olur ;).

Merhaba,

Dün Doruk'un gazıyla şenlikte özgür yazılım ekonomisi semineri vermeyi
kabul ettim. Özgür yazılım iş modeli konu başlığına uygun bir seminer
aslında. Bu seminer sırasında Pardus'a da değinebilirim. Mesela, en
basitinden, Pardus'un özel ve kamu sektörlerindeki ihtiyacı
karşılayabilmesi için gerekli olan iş odaklı yazılım eksiklikleri var ve
gelecekte bu yazılımların AKK olarak birileri tarafından geliştirilip
piyasaya sürülme ihtimalleri mevcut. Bu, yazılım sektörünü,  ekonomiyi,
gelişmiş işgücünü vb. olumlu etkileyecek birşey. Herhangi bir özgür
yazılım geliştirme modeli ile Pardus'un ve/ya Pardus'a özel yazılımların
geliştirilme sürecinde ne kadar fark vardır bunu bilemiyorum. Bu
farklardan biri belki işletim sisteminin sürekliliğinin devlet güvencesi
altına alınmış olması olabilir. Diğer yandan özgür yazılım ekonomisi
seminerininde out-of-date kaldığını ve eksiklikleri olduğunu düşünüyorum
ama hiç yoktar iyidir yine de :) Özetle ÖYE seminerinde Pardus'a da
değinebilirim (tabi önceden görüşüp eğrisini doğrusunu tartışırsak iyi
olur, yanlış birşeyler anlatmak istemem) fakat Pardus odaklı ayrı bir
seminer çıkarabileceğimi düşünmüyorum.