[Gelistirici] xmill v.s bzip2 || gzip

Eray Ozkural eray at uludag.org.tr
28 Mar 2006 Sal 14:37:36 EEST

Gürer Özen wrote:
> Pazartesi 27 Mart 2006 22:41 tarihinde, Eray şunları yazmıştı:

> Bizimkisi bir araştırma projesi değil ama. Sıkıştırma faktöründe maksimuma
> yönelmek yerine, sıkıştırma, basitlik, bağımlılıklar, yaygın kullanım gibi
> faktörlerin optimumunu seçmek daha akıllıca olacaktır.

Selamlar Gurer,

Hata raporunda baktigimizda yaklasik %10 daha iyi sikistirma orani
gorduk, bu kadar beklemiyordum ben sahsen, bu sevindirici bir supriz
oldu. %10 genelde compression codeclerinin performans calismalarinda
"significant" kabul edilir. Tek bir kere kullanilsa, cok fazla onemli
degil gibi bir sonuca da varmak mumkun. Lakin daha once de altini
cizdigim gibi bu %10 fark (30K *degil*) sinirsiz sayida tekrarlanacak.
Toplam kazancin ustune bir "upper bound" cizmek zor, cunku cok fazla
sayida ve muhtemelen birden cok *genisleyen* repo icin bu kazanc
katlanir. Onumuzdeki n sene icerisindeki toplam bandwidth kazanimi
dusunulerek pek tabii ki bunu tercih ettim. Program yoksa yeterince 1)
basit 2) tamamlanmis 3) hizli 4) kararli. Firefox'la da acilamayiversin.
Yakinda 7zip'e geciyoruz paket formatinda. O zaman yarim megabyte'dan
kucuk bir paketi cd'ye sokmak hic sorun olmayacaktir efendim.

Saygilar,

--
Eray