[Gelistirici] pisi-svn

Eray Ozkural eray at uludag.org.tr
27 Mar 2006 Pzt 03:14:02 EEST

S.Çağlar Onur wrote:
> caglar at pardus ~/svn/pardus/devel/system/base/klibc $ sudo pisi rebuild-db
> PİSİ veritabanlarını güncelle? (evet/hayır)e
> Sistem Hatası: Program Sonlandırıldı.
> dbremove() takes at least 2 arguments (1 given)
> Genel yardım için lütfen 'pisi help' komutunu kullanınız.
> Bir geri iz (traceback) görmek için lütfen --debug seçeneğini kullanın.

Caglarcim, sikayet etmek yerine dogrudan bunu sorabilirdin. :)

Durum su: python-bsddb3 paketinin yeni surumunu kullanman gerekiyor
depodan. Orada bir satirlik bir patch var, bir bug vardi bindinglerde ne
yazik ki, commit mesajinda sadece yazmistim henuz. Su anda pisi'de bir
iki yonden gelistirme yapiliyor. Hedef daha kararli, daha cok ozellikli,
ve daha hizli bir pisi. Ama girilen hatalara dikkat ediyorum, cunku
dikkat edilen noktalardan birisi test sureci. Istersen en son release'e
donebilirsin gunluk calisman icin. Yani pisi devel'i yaptigin ve paket
gelistirme yaptigin versiyonlari ayri tutarsan bir miktar faydali
olabilir, ama bir ara surum cikar mi yakin zamanda diyorsan evet cikar.
Bunu nasil daha hizli yapariz diye soruyorsan. Bilmiyorum. Eger kararli
bir surum hazir olsaydi, yapardim. :) Yine de pisi'nin svn surumunu test
etmeye yapabilecegin muddetce devam etmeni rica ediyorum, sebebi de bir
sonraki release'in iyi bir release olmasini saglamak isterim.

Ayrica commitler hakkindaki dusuncelerin guzel olmakla birlikte, demek
ki oyle olmuyor. Ornegin, ideal bir dunyada her patch'i bir baskasinin
review etmesini isterdim, yahut her patch'in tek bir ozelligi ekleyen ve
hatasiz bir butun teskil etmesini arzulardim ama benim de baskalarinin
patchlerini review edecek zamanim olmuyor, %20 gibi bir kismini review
edebiliyorum yahut test edebiliyorum, ve ne yazik ki bazi feature'lar ya
da duzeltmeler tek kerede yapmak icin fazla buyuk ya da zor cikiyor.

Bunun disinda bir stable branch + bir devel branch seklinde CVS tarzi
branchlere girmek ekonomik gozukmuyor bana. Bunun sebebi de yapisal
degisikliklerin varligi. Yapmak zorunda kaldigim basitlestirici /
hizlandirici birtakim yapisal degisiklikler oldu, bunlarin uzerine
getirilen feature degisikliklerini ufak parcalar halinde backport etmek
de beyhude bir caba olurdu kanimca.

Ozellikle Fatih ve Furkan kardeslerime de buradan selam ediyorum,
sayelerinde bir cok hatayi ayikladik birlikte. Teste devam.

PISI gelistiricilerinden bir ricam, eger bir hatayi bulmak icin bir test
yazabiliyorsaniz, bunu lutfen alcakgonullu test suite'imize ekleyiniz ya
da Ismail'in bir iki keresinde yaptigi gibi gerekli code parcasini
bugzilla'ya giriniz ki onu hemen ekleyelim ileride ayni hatanin yeniden
cikmasini bu sekilde engellemeye calisalim.

Gorusuruz,

--
Eray