[Gelistirici] pisi-svn

A. Murat Eren meren at uludag.org.tr
26 Mar 2006 Paz 20:19:11 EEST

 Merhabalar,

On Sunday 26 March 2006 20:26, Faik Uygur wrote:
> repos/pisi/people/faik/
> trunk/pisi/people/faik/
>
> Herkes kendi içinde birden fazla feature ile ya da bugfix ile uğraşabilir.
> Uzun vadeli ve devel'in stabilitesini ciddi anlamda bozacak işler buralarda
> yapılabilir ve zamanı geldiğinde de ana trunk'a merge edilebilir.

 Merge etmeye çalışırken çok fazla zaman ve iş gücü gerekeceğini düşündüğümden
bu yöntem bana biraz imkansız göründü açıkçası :) Ayrıca ciddi bugfix'ler
oluyor zaman zaman build'de, install'da ya da diğer ufak yardımcı modüllerde.
Ayrı ayrı kişiler tarafından da yapılabilen bu fixlerin sürekli diğerleri
tarafından kendi branch'larına merge edilmesi gerekliliği gibi bir sorun da
meydana çıkabilir gibi geliyor bana şu an bu senaryoda.

> Şimdi tek bir uygulama'nın revizyonları ile boğuşurken, buna bir de bölünen
> uygulama'nın sürümleri arasındaki uyumsuzluklar ve onların da kendi
> içlerindeki sorunlar eklenebilir gibi geliyor.

 Evet katılıyorum, bu şekilde bölmenin pek fayda getirmeyeceği aşikar.

 Dediğin gibi sorunsuz çalışma için bir çözüm, sık sık en azından yarı stable
release'ler çıkarmak ve devel ile hiç çalışmamak olabilir. Fakat o zaman da
PiSi'nin devel branch'i nasıl bu stable sayılır denecek kadar test edilecek?

 Bunun bir yolu test driven gitmek olabilir. Sürekli unittest'leri güncellemek
ve eskilerinin doğru şekilde çalıştığından emin olarak gitmek şeklinde.

 Ki en başından beri yapma konusunda başarısız olduğumuz bir şey bu. PiSi'ye
eklediğimiz her feature için oturup ardından unittest yazabilemediğimiz için
çalışan şeylerin zaman zaman kırıldığını farkedemeyebiliyoruz hali ile.

 Bence bizim sorunumuzun çözümü kesinlikle unittest'leri sıkı tutmaktan
geçiyor.

 Selamlar.
--

 A. Murat Eren
 meren at uludag.org.tr
 http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/
 0x527D7293,
 7BCD A5A1 8101 0F6D 84A4  BD11 FE46 2B92 527D 7293

--
 Gnome seems to be developed by interface nazis,
 where consistently the excuse for not doing