Re: [Gelistirici] /etc/hosts.equiv olayları

Furkan Duman coderlord at gmail.com
22 Mar 2006 Çar 14:34:18 EET

Merhaba

On 3/21/06, S.Çağlar Onur <caglar at uludag.org.tr> wrote:

> Salı 21 Mart 2006 23:31 tarihinde, Gürer Özen şunları yazmıştı:

> Aynı şeyi jabber'da furkan'a söyledim ve firebird'ün bu dosyayı neden
> istediğini bilmediğimi listeye sormasını rica ettim. Firebird'ün neden
> kullandığını bilirsek/bulursak bu davranışı değiştirebiliriz sanırım.

Kod üzerinde nerede bu kontrolü yaptığını buldum. Bir nevi güvenlik sağlamak
için hosts.equiv kullanmışlar. Bu dosyanın içindeki hostname ile bağlanmak
isteyeninkini karşılaştırıyor.

Bunu kolayca iptal edebilirim sanırım. Ne dersiniz??

Bir başka yöntem de şu olabilir. hosts.equiv dosyasını
/etc/firebird/allowed.hosts haline getiririm. Bu dosyayı kontrol eder.