[Gelistirici] packagedb gelismeleri

Eray Ozkural eray at uludag.org.tr
18 Mar 2006 Cmt 14:35:02 EET

packagedb'yi hizlandiracak bir degisiklik uzerinde calisiyorum.

simdiye kadar her depo icin ayri bir db index'i yaratiliyordu. bunun
uzun vadede masrafli olduguna karar verdim, ayrica depo sayisinda
olceklenebilirligi kisitliyor. keyfi bir secim gibi gozuktu simdi bir
daha inceleyince. bugun yarin iceri girecek yeni code'da degisik bir
yaklasim izliyorum, tek bir index olacak ad basina. bunun hem seek
sayisini azaltacagini hem de cache coherency'sini arttiracagini
umuyorum. bakalim bu ise yarayacak mi. eger tek repo icin bir performans
dandikligi getirmezse okuma ve olusturma icin bu degisikligi
gerceklestirecegim, tabii once olcum yapacagim.