[Gelistirici] Re: [Uludag-commits] r6535 - repos/pisi-x/src

Eray Ozkural eray at uludag.org.tr
16 Mar 2006 Per 19:44:29 EET

svn-uludag at uludag.org.tr wrote:
> Author: cartman
> Date: Thu Mar 16 18:42:36 2006
> New Revision: 6535
>
> Modified:
>    repos/pisi-x/src/PisiKga.py
>    repos/pisi-x/src/ThreadRunner.py
> Log:
> cache mekanizması koyalım ki gerekmediği sürece database'den lookup yapmasın

Eger illa cache istiyorsan berkeley db'nin bir cache mekanizmasi var,
onu  daha etkin kullanabiliriz. ama genel olarak yaklasimin dogru
gozukmuyor,bunun sebeplerini aciklamaya calismistim, ayni sebepten
descriptionlarin ve summary'lerin onceden load edilecegi bir listeyi
uygun gormedigimi soylemistim, burada pisi.api.search'u de bypass etmeye
de mi calisacaksin? Bu su andaki
halinden grafiksel arayuzun geriye dogru bir adim olur. Dogru yapmak
lazim isi, db'yi kopyalamak pisi-kga'yi daha efficient ya da daha iyi
yapmaz, ve de ornegin, ileride birden cok pisi-kga'nin acilmasini vs.
engelleyecektir (ek varsayimlarin sayesinde).

Bu tur iyi dusunulmemis optimizasyonlar yerine oturup duzgun bir tasarim
yapmak daha yerinde olur. Herhangi bir optimizasyon yapmadan once: bir
performans calismasi yaptin mi? Gercek bottleneck nerede? Neyi optimize
etmeye calisiyorsun? Ne kadar kazanacaksin? Daha iyi bir cozum var mi?
Ornegin, lazy loading nasil  yapabilirim diye baktin mi? turu sorularin
sorulmasi gerektigini dusunuyorum.

Daha once acikladigim gibi O(n) tane database lookup yapmadan acaba
nasil viewlari olustururum diye dusundun mu? Gercekten o kadar db lookup
yapmak dogru degil aslinda. Bu pisi-kga'daki bir hata, bunu duzeltmenin
kolay yolunu bildigim halde benim gorevim olmadigi icin el atmadim,
sadece belirtmekle yetindim. Benim buradaki kaygim, bir hatayi yanlis
bicimde cozmek gibi bir
durum olusmasi. Dogru bicimde performans hatasini giderelim, o zaman
sonuna kadar kabulumdur.

Saygilar,

--
Eray