[Gelistirici] programming.libs nedir?

Eray Ozkural eray at uludag.org.tr
15 Mar 2006 Çar 04:17:54 EET

Eray Ozkural wrote:

> Buna bir yanit vereyim,
>
> applications ~ /usr/bin
>
> system ~ /usr/sbin /sbin
>
> diye dusunulmustu.

yani bunlarin ikisi de birer *alt sistem* ayri ayri takip cikarmak manali.

ornegin donanima sistem dosyalarina vs. erisen bir kutuphane varsa yeri
system altindadir

uygulama gelistirmek icin tasarlanmis bir kutuphanenin (ornegin text
processing vs.) normalde
yeri applications'dir.

burada belki "applications" yerine "user" denilseydi daha dogru olurdu,
kullanabilecegimiz
fazla isim yok, ve category ve component adlarinin isimlerinin cakismasi
anladigim
kadariyla ciddi bir kafa karismasi yaratiyor.

o yuzden belki de bu cakismalari onleyecek isimler secmek gerekiyor.
dedigim gibi
"programming.libs" talihsiz bir component adiydi baslamak icin.

library / library-degil ayrimi zaten *su anda* category'ler tarafindan
belirlenmistir.

bir konuyla ilgili butun library'leri bir araya bundle etmek iyi bir
fikir gibi gozukse de
bu muhtemelen sadece uygun component'in altinda bir alt-component olarak
bir anlam kazanacaktir. bunun sebebi, library'lerden olusan bir bilesen
(buyuk-paket) dusunelim,
bunu sisteme yukluyorum ama sanki sadece bir yigin library yuklemis gibi
oluyorum... halbuki
icerisinde GUI'ler datalar vs. olan birsey yukledigim zaman kendi
icerisinde fonksiyonel
butunluk ifade eden bir alt sistem eklemis oluyorum.

Fonksiyonel butunluk = component
Herhangi bir ayrim = category