[Gelistirici] Geliştiricilerin kapısı çalınacak...

Koray Löker loker at pardus.org.tr
13 Mar 2006 Pzt 21:35:43 EET

Merhaba,

Pazartesi 13 Mart 2006 21:15 tarihinde, Görkem Çetin şunları yazmıştı:
> Geliştirici arkadaşlar (evet, siz) sırayla tarafımdan e-posta
> röportajına alınacaksınız. Reddetmek kadına özgü olduğundan, aramızda da
> etekli olmadığından dolayı istisnasız herkesle bir röportaj yapacağız.
Görkem'in bu güzel fikrine omuz markajıyla müdahil olup etki altında bırakmak
istemem, ama benim önerim bunu bir "çay molası" konseptinde geliştirmeyi
denemek olacak...

Ne alaka çay molası?

200 çalışanı olan bir şirkette 2 haftacık, bir projeye danışmanlık yapmak için
Londra'ya giden bir arkadaşım dönüşte sigara içmenin bir tek güzel yanını
keşfettiğini söylemişti...

Bir sürü ofiste, o ofislerdeki hücrelerin içinde adeta kaybolmuş olan o kadar
insanla tanışmak için bazı tesadüfler ya da proje ortaklıkları olmadığı
takdirde, tanışabilmenin, birşeyler paylaşabilmenin en çok yaşandığı ortam
sigara içme salonuymuş... İnsanlar ara verip sigara içmek için ayrılmış alana
gittiklerinde birbirleriyle gerçek anlamda, işten bağımsız karşılaşıp sohbet
ediyorlarmış...

Tabii sağlık seven, kanser nedeni pis sigarayı sevmeyen insanlar olarak biz
buna sigara molası demeyelim, daha yerel ama genel bir başka isim bulalım
diye önermek isteyerek bu durumu hafif çevirdim ve Çay Molası ismini
taktım...

Bugün hala bir avuç insan olarak gayet güzel birbiri hakkında fikir sahibi
olabilen, olmak istediğinde ulaşabilen insanlarız; ama yarın öbürgün belki o
kadar büyüyeceğiz ki, geliştiricilerden hangilerinin neyle ilgili insanlar
olduklarını sadece kodlar / katkılar üzerinden bilebileceğiz...

Görkem'in bu öngörülü fikri de bu duruma ta en başından müdahaleyi amaçlayan
iyi bir girişim olarak dikkat çekiyor bence... Bu nedenle işe güce ara verip,
hem yaşamdan, yaşamda ilgimizi çeken diğer olaylardan, oluşlardan
bahsedebileceğimiz hem de bütün bunlarla Pardus arasında nasıl bir ilişki
kurgulayıp da bu aleme dalıverdiğimize dair güzel bir sohbet etmek önemli...
İşte bu sohbeti Çay Molası'nda gerçekleştirmek, nedenlerindeki insaniliği
vurgulayabilir diye bir öneri getireyim dedim... ama çaylar görkem'den ;-))))

--
İyi çalışmalar,
Koray Löker      <--/ http://www.pardus.org.tr /-->