[Gelistirici] comar / dcop

S.Çağlar Onur caglar at uludag.org.tr
10 Mar 2006 Cum 21:31:08 EET

Selamlar;

KDE uygulamaları transparan olarak network bağlantısı var mı yok mu ayrımını
kdepim/networkstatus ile yapabiliyorlar. networkstatus elindeki bacaklara
register olacak bir uygulama ile (örn;. SUSE'de smppd ve kinternet ppp/dsl
işlerine, networkManager wired/wireless işlerine bakıyor) interface/ip
v.s'den uzan online/offline bilgisini sorgulayabiliyor. (örn; dcop kded
networkstatus status www.uludag.org.tr)

Ve gene SUSE bu özelliği bir çok KDE uygulamasında bence çok efektif bir
şekilde kullanmış, mesela offline iken kmail'da send/receive'e basmak "hacı
senin net yok, şurdan neye bağlanacağını seç öle takılalım" derecesine
varıyor.

Hali hazırda ağ durumumuzun bilgisini zaten çomar'dan alabiliyoruz, acaba
diyorum üzerine bir dcop class'ı geçirsek ve networkstatus'e register etsek?
Ya da hazır dbus çalışıyor iken bu dbus yöntemini mi şeçsek ya da böyle
birşey ile uğraşmasak mı?

Benim şahsi fikrim hızlı bir şekilde comar'ın bazı fonksiyonlarını dbus'a
export etmek, kdepim/networkstatus'e dbus eklemek (yaması SUSE'de mevcut) ve
sistemin gerisinin de erişebilmesini sağlamak.

Ne dersiniz hoş olmaz mı?

Saygılar
--
S.Çağlar Onur <caglar at uludag.org.tr>