[Gelistirici] pardus gönüllüleri projesi

Koray Löker loker at pardus.org.tr
7 Mar 2006 Sal 15:39:12 EET

Selamlar,

web sitesinden ve bilgi üniversitesi'ndeki sunumdan takip edebilenler PG
projesinden haberdarlar... Fiilen Pardus'un geliştirilmesiyle ilgili olmadığı
için başlangıç aşamasında burada tartışmadan hayata geçirilivermiş oldu...
Dışında kaldığını düşünen olduysa özür dilerim, düşüncesizliğim olmuş
demektir...

Şimdi bu eşekliğimi kapatmak için bir konuda fikrinizi almak istiyorum.
Başvuruların değerlendirilmesi aşamasındayız ve PG projesine dahil olan
insanlara mektup yazarken aklıma gelen bir fikir sizce topluluk etiği
açısından uygun olur mu?

Fikir şu: pardus-gonulluleri adlı, bu listeyle aynı özelliklere sahip bir
liste açıp, proje dahilinde paylaşılabilecek konular için kullanılması iyi
olabilir...

Öte yandan bu amacı kalite listesi ile karşılamayı deneyebiliriz, ancak çok
yakın zamanda kalite listesi ve projesini de iyileştirerek daha aktif hale
getirme planım var, o ihtimal hayat bulduğunda liste farklı amaçları bir
arada kaldırmayıp karışabilir...

yeni liste de, hali hazırda bir yanlış anlaşılmayı güçlendirir diye endişem
var, o da PG projesinin aslında topluluğun içinde hiçbir özel yanı olmamasına
rağmen, birebir insanlarla ilişkiye geçecek insanların sayısını arttırmak
için bir geçiş amacından farklı anlaşılması... Yani öyle ya da böyle katkıda
bulunan herkes istisnasız aynı derecede önemli proje için, oysa bu projede
olan insanları gönüllü diye çağırınca sanki diğerleri gönülsüz diye bir
yanlış anlama yaşayanlar var... Bunu birebir iletişim kurup, detaylı
açıklamalarla aşmaya çalışıyorum, zira ismi değiştirmek şu anda kolay
olmayacak (basın açıklamaları vs. vs.)...

Evet karman çorman anlatmaya son verip huzurlarınıza sunuyorum :) kusura
bakmayın bugün çok yoğun bir tempodayım, herşeyi böyle ıvır zıvır
yapıveriyorum... anlamışınızdır ama...

--
İyi çalışmalar,
Koray Löker      <--/ http://www.pardus.org.tr /-->