[Gelistirici] depolar

Bahadır Kandemir bahadir at haftalik.net
3 Mar 2006 Cum 00:53:25 EET

Cuma 3 Mart 2006 00:30 tarihinde, Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> -devel bir yap-boz deposu ise, Pardus'un bir sonraki surumune giden ve
> saglikli calisan ikinci bir aktif deposu olmasi gerekli.

Yap-boz depo değil aslında. 1.0 deposuna göre daha esnek kurallara sahip,
ABI/API uyumsuzluğu olduğunda gönül rahatlığıyla "hadi seni de upgrade
edelim sevgili revdep" dediğimiz, gıcır gıcır bir depo.

Derlenmeyen ya da istendiği gibi çalışmayan paketleri depoya gönderenlerin
ifadeleri alınıyor (bakınız: bu tartışmayı başlatan mesaj), paketler iyi
test edilmediği için release'ler 3'er 5'er artıyor, bazen o kadar çok hata
yapılıyor ki release bile yükseltilmiyor.

Bu esneklik, build farm'ımız semi-manual olduğu için. Çoğu geliştiricide
(ben, bahadır, ...)  build farm fırça çekene kadar paketi 100 defa
editlerim düşüncesi var.

Deneme amaçlı yapılan ne varsa, build farm sınırları dışında olan bir başka
depoda olmalı. Kullanıcılardan gelen, yeterince test edilmeyen, yaptım ama
valla sorumlu değilim dediğimiz paketlerin yeri pardus-devel değil.