[Gelistirici] Re: [paketler-commits] r4898 - pardus-devel/applications/science/electronics/ktechlab

Barış Metin baris at uludag.org.tr
1 Mar 2006 Çar 16:28:31 EET

Çarşamba 1 Mart 2006 15:30 tarihinde, A. Murat Eren şunları yazmıştı:
>  Çalıştırmayacağımız/çalıştırılmayacak şeyi neden build edelim? Build etme
> işleminin amacı çalışabilir bir uygulama elde etmek değil midir?
> Çalışmayacak ama yine de build edelimler ile depoyu doldururursak yarın bir
> gün başımıza iş açar bu.

Haklısın. Bu ilerde daha fazla geliştirici ile çalışmaya başladığımızda ciddi
sorunlar yaratabilir. -devel deposu ne kadar geliştirme deposu da olsa, kendi
içerisinde tutarlılığını bozmamalı. (Bunun için ayrıca bir kural getirmeliyiz
zaten. Devel deposu kendi içerisinde ABI/API uyumluluğunu bozmamalı diye.
Belgeyi güncelleyeceğim ve üzerinde tartışırız.)

Bununla birlikte uygulamanın "çalışıyor" olduğunu söylemek bahsettiğin gibi
çok kolay değil. Benim sistemimde çalışıyor olan paket başka bir yapılandırma
ile rahatlıkla sorunlu olabilir (bakınız emacs-cvs paketinin gtk-qt-engine
sorunu).

Tanımını doğru yapamadığımız bir kuralı politika olarak kabul edemeyiz, bu
hali ile belgemize de ekleyemeyiz. Ama şöyle yapabiliriz; belgede -devel
deposunun da kendi içerisinde tutarlı olması gerektiğini, devel deposunun da
kullanıcılarının olduğunu vurgulayarak. Gönderilen paketlerin kalitesine önem
gösterilmesi gerektiğini belirtiriz. Ek olarak, devel deposunda gönderilen
paketin depo bütünlüğünü bozması durumunda, depo sorumlusu ve/veya ilgili
bileşen sorumlularınca gönderilen paketin depodan kaldırılabileceğini
söyleriz.

Bu nasıl bir fikir? Tabi ki, deponun (devel) bazı dönemlerde "kırılabileceği"
olasılığını göz önüne alıyor. Ama bu olasılığı hepimiz biliyoruz zaten.

iyi çalışmalar,
--
Barış Metin