[Gelistirici] hizli functional lang. interpreter'i

Eray Ozkural eray at pardus.org.tr
27 Haz 2006 Sal 21:50:56 EEST

S.Çağlar Onur wrote:
> Salı 27 Haziran 2006 21:37 tarihinde, Eray Ozkural şunları yazmıştı:

> python :P

tabi aslinda fena degil python ama bayagi bir karisik bir dil benim
aradigima gore, hani soyle guile'in hizlisi gibi birseyler bakiyordum
aslinda embed etmesi falan asiri kolay ve makina code'u gibi afedersin
calisacak birsey, halusinasyon mu goruyorum acaba :) bir cok ilginc
scheme implementation'i buldum aslinda bu alanda bayagi ilginc seyler
var. FORTH da ilginc bir dil ama pek functional dil makina dilinden
anlamasi daha zor FORTH code'unu :) sanirim asil aradigim "barebones"
bir functional interpreter ama JIT tarzi bir translation yapiyor yani
on-the-fly compile edip jump ediyor code'a. dusunuyorum da simdi, bu
aradigim cok egzantrik bir kombinasyon :) eninde sonunda kendim
yazacagim ben bunu.

bu arada off-topic konu icin kusura bakmayin, kim bilir boyle acaip
birseyi diye dusundum, burada sorayim dedim cunku #lisp, #scheme,
#haskell kanallarindakiler bile cok iyi bir oneri getiremediler. genelde
hizliysa interpreted olmuyor, compiled oluyor. pure functional da
olmuyor mutlaka bir suru imperative ivir zivir oluyor icinde dilin, o
olmasa bile karisik bir type system falan oluyor. benim de kafam bozuk
zaten bir suru interpreter'a bakip kafayi cizdim iyice. hayirli olsun.

--
Eray Ozkural (exa), PhD candidate.  Comp. Sci. Dept., Bilkent University, Ankara
http://www.cs.bilkent.edu.tr/~erayo  Malfunct: http://myspace.com/malfunct