[Gelistirici] version.py hackish

Barış Metin baris at pardus.org.tr
3 Haz 2006 Cmt 16:58:46 EEST

Cumartesi 3 Haziran 2006 16:13 tarihinde, Ekin Meroğlu şunları yazmıştı:
> --------------------
> <Update release="3"> // svn snaphot, > 0.8.0
>     <Date>2006-06-01</Date>
>     <Version>20060805</Version>
>     bla bla..
> <Update release="2"> // releale, > 20050404
>     <Date>2006-05-31</Date>
>     <Version>0.0.8</Version>
>     bla bla..
> <Update release="1">
>     <Date>2006-05-10</Date>
>     <Version>20050404</Version>
>     bla bla..
> -----------------
> madwifi'i bir sonaraki update'imde boyle olacak mesela

Böyle bir şey hiç bir zaman olmamalı. Çağlar'ın verdiği örnekteki de
olmamalıydı, kafamıza göre sürüm numaraları vermeden önce sormamız
gerekiyor "ne yapacağız" diye. Version bilgisinin nasıl hesaplanabilecek
olduğu (belgeyi veya kodu okumamış olsak bile) rahatlıkla tahmin edilebilecek
bir şey. Hatayı hissettiğiniz durumda lütfen sorun ve doğru bir yöntem
bulmaya çalışalım.

Biz bir dağıtımız ve öncelikle kendi içimizde tutarlılığa ulaşmamız gerekiyor.
Gerekiyorsa ilgili yazılımın kendi sürümlendirme politikasını görmezden
gelerek tutarlı bir sürüm numarasını kendimiz vermeliyiz.

Örneğin, yukarıdaki örnekte sürüm numarasını hiç bir şekilde büyükten küçüğe
doğru bir yöntem ile sıraya sokamayız (evet ben de hayal ediyorum bazı şeyler
ama mantıklı hiç bir yöntem diyeyim ;). Diğer taglara da bakamayız...
Version, release ve tarihten bağımsız bir değer. Paketin 1. relase'inde 0.3
sürümünü kullanırken 2. relase'inde geriye dönüp 0.2 sürümünü kullanmak son
derece kabul edilir bir durum.

Dolayısı ile tutarlı sürüm numaraları vermeliyiz paketler için arkadaşlar :).
Hatalı olan sürüm numaralarını düzeltelim. Çağlar, hangi paketler bunlar?

iyi çalışmalar,
--
Barış Metin