[Gelistirici] Paket isimlerinin 1.1'den önce sonlandırılması

Barış Metin baris at pardus.org.tr
2 Haz 2006 Cum 15:41:03 EEST

Selam,

Lütfen bu tartışmayı daha fazla uzatmadan sonlandıralım, somut bir iş yapmamış
olacağız konuya dokunmadan etrafında tartışıp durarak...

İsimlendirme konusunda iki öneri var benim anladığım. İyice basite
indirgiyorum; sanırım soru: "Paket mi diyelim, yazılım mı?". Yazılım bence
doğru bir ifade olarak durmuyor, içinde ne olabileceğini bildiğim için
paketlerin. Fakat arayüzün adının "yazılım yöneticisi vs..." olarak
koyulmasında büyük bir sakınca görmüyorum. Baktığımız zaman ilk arayüzde ön
tanımlı olarak yalnızca uygulama paketlerini gösteriyorduk. Orada yaptığımız
varsayım da kullanıcıların bu arayüzü daha çok yazılım yüklemek/kaldırmak/vs.
için kullanacağıydı. Bu yüzden arayüzün adı "yazılım ..." olabilir bence...

Öte yandan, teknik olarak onların adı paket. Paket demekten geri durmayalım.
Normal kullanıcının kafasını karıştırmamak kadar, ilgili/yeni kişilerin de
doğru terminolojiye alışmalarını sağlamak gerekiyor.

Benim 2 kr. da böyle...

iyi çalışmalar,
--
Barış Metin