[Gelistirici] Paket isimlerinin 1.1'den önce sonlandırılması

Ekin Meroglu ekin at fisek.com.tr
2 Haz 2006 Cum 09:55:12 EEST

Merhaba;

On Friday 02 June 2006 03:12, Eray Ozkural wrote:

> eger mailimi bir daha okursan yanlis bir duygu yuklemesi yaptigini
> gorursun. acikcasi bu konuda hicbirsey hissetmiyorum, sadece dedigim
> gibi gereksiz bir oneri oldugunu dusunuyorum,
> cunku dedigim gibi teknik terimlerin en buyuk ozelligi heryerde ayni
> bicimde kullanilmasidir. tam olarak bu yuzden, bir yerde televizyon, bir
> yerde beyaz ekran yazmaz bir kullanim kilavuzunda.
> dedigim gibi, benzer bicimde heryerde pakete paket demenizin teknik
> dokuman yazarligi acisindan tek dogru secim olacagini yineliyorum.

Kimsenin arabirimin bir yerinde "paket", bir yerinde "yazilim", baska bir
yerinde "program" kelimeleri kullanilsin dedigi yok zaten. Son kullanicinin
bu arayüzü arayip bulacagi ve calistiracagi menu ogesinden, ilk anda elini
atacagi isimden bahsediyoruz.

> bir daha aciklayayim eger dilim yeterince kesin degilse yukarida. teknik
> sebeplerden degil, tamamen teknik dokumanlarin yazim kurallari geregince
> paket paket olmali diye dusunuyorum. bunu da birden cok teknik rapor
> kaleme almis birisi olarak soyluyorum.

Teknik bir raporun icerigindeki kavram ve isimlendirme tutarlılıgı ile bunu
nasil bir tutmamaliyiz bence. Buna "Paket Yoneticisi" denmez diye bir iddiam
da yok, menude "yazilim ekle - kaldir" dersek daha cok kisi ilk bakista anlar
diye dusunuyorum, bu tartisma da bununla ilgili (idi) zaten.

> ayrica, yazilim'in anlamini arastirmak icin wikipedia'dan computer
> software basligina bir bakabilirsiniz, ekin hakli miymis gormek cok
> kolay. yazilim genelde "data"dan farkli bir kategori olarak dusunulur.

Tekrar ediyorum : Software ile data ayni kategoridir, hepsine de yazılım denir
demedim, data paketleri **de** yukleyen arayuzun adi "yazılım ekle kaldir"
olursa cok cok tutarsiz bir is yapmis olmayiz dedim.

Tartismanin uzamasindan rahatsiz oldugunu yazmissin, "Bence su nedenlerle
boyle olmali" demek yerine kafadan "bu oneri cok gereksiz" dersen, nasil
uzamayacak bu tartisma ? İlk mesajinda burada saydigin nedenlerin hicbiri
yok, sadece "Teknik olarak yanlis olur, sadece yazilimlarin paketleri yok
zira. Karsi cikiyorum." demissin. İnsanlarin bu satirla bir aydinlanip, "evet
cok buyuk bir hata yaptik tanrim, kendimize gelelim" diyecegini mi
dusunuyorsun ?

Kusura bakma ama aceleyle o tek satiri yazacagina son uc mesajinin bir ozetini
yazsaydin en basta, tartisma senin de istedigin gibi giderdi - Bu listede
yorum yapan, kafa patlatan gelistiricilerin de hakettigi buydu.

--
Iyi Calismalar;
Ekin Meroğlu
ekin at fisek.com.tr
Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693