[Gelistirici] Paket isimlerinin 1.1'den önce sonlandırılması

Eray Ozkural eray at pardus.org.tr
2 Haz 2006 Cum 03:12:23 EEST

Koray Löker wrote On 01-06-2006 16:48:
> Merhaba,
>
> Perşembe 1 Haziran 2006 14:11 tarihinde, Eray Ozkural şunları yazmıştı:

> Her tartışmada birisi çıkıp başkalarının ihtiyaçlarını, önerilerini bu şekilde
> küçümseyecekse işimiz var... Paket-Yazılım isimleri tercihi tartışılacak
> kadar önemli bir konu olmayabilir, teknik açıdan bunu tartışmak çok doğru
> olmayabilir, bunların hepsine katılırım ama azıcık dilinize dikkat edin...
>
> Her sorulan soruya böyle tepki vermeyin rica ediyorum... Sonra insanlar soru
> sormamaya başlayacak, sonra niye bizim gönüllü katkıcımız yok diye
> [...]

eger mailimi bir daha okursan yanlis bir duygu yuklemesi yaptigini
gorursun. acikcasi bu konuda hicbirsey hissetmiyorum, sadece dedigim
gibi gereksiz bir oneri oldugunu dusunuyorum,
cunku dedigim gibi teknik terimlerin en buyuk ozelligi heryerde ayni
bicimde kullanilmasidir. tam olarak bu yuzden, bir yerde televizyon, bir
yerde beyaz ekran yazmaz bir kullanim kilavuzunda.
dedigim gibi, benzer bicimde heryerde pakete paket demenizin teknik
dokuman yazarligi acisindan tek dogru secim olacagini yineliyorum.

bir daha aciklayayim eger dilim yeterince kesin degilse yukarida. teknik
sebeplerden degil, tamamen teknik dokumanlarin yazim kurallari geregince
paket paket olmali diye dusunuyorum. bunu da birden cok teknik rapor
kaleme almis birisi olarak soyluyorum.

ayrica, yazilim'in anlamini arastirmak icin wikipedia'dan computer
software basligina bir bakabilirsiniz, ekin hakli miymis gormek cok
kolay. yazilim genelde "data"dan farkli bir kategori olarak dusunulur.
google'dan dedigim bicimde arayin, bulamazsaniz ben bir ara bakmistim,
yine bulup linkini buraya postalarim.

paket'in esprisi, yazilim yahut degil, bilgisayara kurulabilecek bicimde
herhangi bir ikili bilgiyi tasimasidir.

bir de her oneriyle hemfikir olmak zorunda degilim, bu durumda yanlis
buldugumu soyledim ve karsi cikiyorum dedim. baska ne dememi arzu
ediyorsun? sadece fikrimi beyan ettim,  ve olabildigince kisa konustum,
simdi ise uzatmak zorunda kaliyorum, halbuki en basta soyledigim gibi
bunun uzatmaya degmeyecek bir konu oldugunu dusunuyordum.

saygilar,

--
eray