[Gelistirici] [Uludag-commits] r7977 - trunk/guvenlik-kga/src

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
1 Haz 2006 Per 10:36:43 EEST

Perşembe 1 Haziran 2006 10:07 tarihinde, Barış Metin şunları yazmıştı:
> Perşembe 1 Haziran 2006 09:55 tarihinde, Bahadır Kandemir şunları yazmıştı:
>
> Bu kulağa hoş gelmedi... Aslında güvenlik duvarı için bir politika
> belirlesek ve arayüz de o politikayı uygulasa daha doğru bir geliştirme
> olacak. Arayüze göre politika belirlemek pek mantıklı değil...
>
> Tartışmayı geliştirici listesine taşıyorum. Buradan destek çıkmak
> isteyenler olabilir...

Konuya uzak kalanlar için bir özet geçeyim:

Güvenli duvarı aktif hale getirildiğinde, DNS hariç tüm iç-dış bağlantılar
kapatılıyor. Bilgisayarın, istenen servislere erişimi ya da bilgisayardaki
servislere dışarıdan erişilmesi için, Gelen Bağlantılar, Giden Bağlantılar
sekmelerindeki ilgili checkbox'ların işaretlenmesi gerekiyor.