[Gelistirici] açılış süresi

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
14 Tem 2006 Cum 12:23:10 EEST

laptopta (1.8 centrino, 1gb, 5400 rpm) mudur=debug ile bazı ölçümler yaptım:

(ilk sayı saniye cinsinden initin bitip müdürün başlangıç anını, ikinci sayı
servislerin başlama anını gösteriyor, servislerin başlamasında 2-3 sn sonra
login ekranı geliyor, fcache kullanmadım)

ilk açılış: 14.10, 31.09
splash + fade in: 10.05, 16.35
splash: 8.49, 14.71
no splash: 8.26, 14.73

fade in bi parça yavaşlatıyor, ama yavaşlığından ziyade kötü bir efekt olduğu
için öntanımlı açmayalım diyorum ben. Hiç yumuşak durmuyor geçiş.

İlk açılışta herhalde tekrardan update-environment yapıyoruz, onun getirdiği
bir bekleme var. Onun dışında hafif de olsa genel bir yavaşlama hissi var.
Tatilden sonra daha da optimize ederiz artık.

Ama 30 saniye falan hikaye, çok acayip bir sorun olmuyorsa ya da ilk açılış
değilse login ekranının gelişi 20 saniyenin altında denediğim makinalarda.