[Gelistirici] 17 saniye mevzusu.

Görkem Çetin gorkem at pardus.org.tr
11 Tem 2006 Sal 16:27:40 EEST

S.Çağlar Onur wrote On 11-07-2006 16:08:

> Bence çıkartman gereksiz olmuş, bu bizim iddiamız, bir sürü donanımda buna
> hatta daha iyisine (bende 11sn, bahadırda 8 mi 9 mu ne) vs ulaşılıyor.
>
> Bakınız SUSE/NOVELL tef çalıyor xgl diye ama 10 tane ekran kartında ancak
> çalışıyor, çalıştığında da yarım saatte bir çöküyor.

Merhaba

Sorun iddiamızın doğru olması değil (gerçekten doğru, buna
hepimiz şahitiz), sorun, çok benzer işlemci, bellek ve G/Ç
gücü ile herkesin bu süreyi göremeyecek olmasın.

Benim düşünceme göre sürüm notları biraz daha dingin
olmalı, gerçeklerden bahsetmeli, sorgulanamamalı,
daha da önemlisi, yenilik, geliştirmelere ve teknik özelliklere
yoğunlaşmış olmasını bekliyorum. Saniye hesabı ile cümle kurmaya
başladığımız zaman birileri bunu sorgulayacaktır. En kötü
ihtimalle bu arayışın sonunda "Yalan söylüyorlar" iftirası çıkabilir.
Bence bunu sürüm notlarında değil de, mesela, newsforge,
developerworks vb'ye gönderdiğimiz yazılarda belirtelim.

SUSE'ciler tef çalıyorlar, ama çaldıkları tefle ilgili herhangi bir cümlede
"bu sistem 100 ekran kartında çalışıyor" ya da "hiç çökmeden
10 saat çalışıyor" diye karşılaştırmaya müsait bilgiler yok. En
azından benim gördüklerim bu yöndeydi. Biz de yuvarlak, ama
gösterişli cümlelerle tef, zurna, hatta tumba çalabiliriz.

Konu ile doğrudan ilgili değil ama, 1.1 ile birlikte yurtdışı Linux
sitelerinde daha fazla görünmek, editörlere bu CD'yi gönderip
önerilerini almak gerekiyor. Oturup yazı yazmak ve bunu belli
başlı yerlerde duyurmak da Pardus'un bilinirliğini çok artıracak.

İyi çalışmalar
Görkem