[Gelistirici] Pardus Kişiliği / Masaüstü iyileştirmeleri - %80 konusu :)

Ekin Meroglu ekin at fisek.com.tr
28 Oca 2006 Cmt 14:30:08 EET

Merhaba;

On Sat 28 Jan 2006 02:29, Barış Metin wrote:
> - Kicker (panel) şeffaf olsun. Ekranın altının tümünü kaplamak yerine
> %80'nini kaplasın. (Ekin)

Bu konuda bayagi bir konustugumuz icin bunu ayri yazmak istedim :

Kicker seffaf olsun, ekranin altinin %80'ini kaplasin fikirleri, "kicker'in
gucunu ve cagdasligini vurgulayalim" anabasligini desteklemek icin verdigim
orneklerdi - yoksa %80'in Dunyamiza baris ve mutluluk getirecegini ben de
dusunmuyorum :-) (hem oyle olsa %42 neyimize yetmiyor..)

Haklisiniz, kesinlikle kisisel begeniye kalmis birsey, ama dikkat cekici.. İlk
anda **yeni bir sey** etkisi birakiyor.. Bu etkiyi sagladiktan sonra, seffaf
degil mor renkli olur, %80 degil %100 boyutta olur (hatta ekranin hem alt
kenarini hem yan kenarini kaplar) , benim icin hic onemli degil, onu da
sonuna kadar desteklerim.

> - Windows'un Başlat menüsü ve taskbar'ı gibi bir panelimiz olmasın (Ekin)

Asil soylemek istedigim bu..
Bir sure sonra Pardus masaustunun  yet-another-taskbar/panel/ikon-decoration,
Pardus'un da yet-another-KDE-based-distribution olmaMAsini bu tip ince
noktalar saglayacak.. Benim onerdigim %80 boyut, seffaflik gibi ogeler bunu
saglar mi, dogru ve kullanisli cozumler mi bilemem, ama tartisip konu
uzerinde dusunmemiz lazim diye bu ornekleri verdim..

Bu arada hemen ekleyeyim, su anki masaüstünü begenmiyor degilim... Ama iki yil
sonra kde 4.bilmem_ne'ye ilk gecen distro olmak beni yine heyecanlandiracak,
ama masaustunde - kicker'da - appletlerde yeni ve cekici birseyler gormeyen
son kullanici o kadar da heyecanlanmayacak...  O yuzden, bugunden bunlari
konusmak lazim..

--
Iyi Calismalar;
Ekin Meroğlu
ekin at fisek.com.tr
Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693