[Gelistirici] masaüstü/görsel iyileştirmeler (was: Sizce, eksiklikler?)

Barış Metin baris at uludag.org.tr
28 Oca 2006 Cmt 01:30:48 EET

Perşembe 26 Ocak 2006 15:35 tarihinde, Gökmen GÖKSEL şunları yazmıştı:
> [...]
> miyiz ?
>
> o.Eğer ekleme imkanına sahipsek;
> 	- Kbfx[1] adında basit bir proje var, üzerinde biraz çalışılırsa adam
> edilebilir. Proje standart KDE menüsüne bir alternatif getiriyor, Windows
> XP deki gibi daha şetrefilli bir başlat menünüz oluyor. Tabii ki de
> geliştirme sürecinde kullanılan şeklin Pardus'a özel olarak hazırlanması
> mümkün. - Konqueror üzerinde basit ama değerli değişiklikler önemli
> olabilir; CD'ye yaz kısayolları, daha hızlı çalışabilecek şekilde
> çıkarılmış bazı gereksiz özellikler ve tabii ki görsel değişiklikler

Bu konuda emin değilim. Kbfx ile gerçekten kullanışlı bir şeyler yapılabiliyor
mu bilmiyorum. Neler yapılabildiğini incelemek gerekebilir tabi. Windows'u
taklit etmek amaç olmadan tabi. Amaçlarımızdan birinin de Pardus'a bir
kişilik kazandırmak olduğunu unutmamak gerekiyor.

> 	- Masaüstü ortamı içinde KDE kullanan diğer dağıtımlardan farklı olan
> stiller ve tarzlar kullanılırsa sanırım ilk göze çarpan nokta olan masaüstü
> ile Pardus farklılığı yaratılabilir.

Evet, bu önemli bir nokta bence de. Pardus için göz alıcı, fakat uzun süre
kullanıldığında sıkmayan stil, pencere dekorasyonu ve renk seçimleri uygun
olacaktır.

> 	- Çağ görsel çağı, evet görseller artar ise performans düşer.. Bu
> iyileştirme konusu içerisinde sanırım performans konusuna da girilmesi
> gerek bu vesile ile.

Görsel'den ne kastettiğini tam olarak anlayamadım. SuperKaramba temalarından
bahsediyorsun sanırım. Emin değilim bu konuda...

> 	- Belkide (biraz uçuk) KDE yi forklayıp PardusKDE adı altında daha görsel,
> daha işlevsel birşeyler yazılabilir.Plasma projesi gelişimi dahil
> edilebilir vs.

Hayır, hayır :). KDE'yi forklamayacağız tabi. Amacımız o değil :).

> 	- Font konusunda kesinlikle büyük alternatifler içermeli Pardus(bilinen
> fontlar hali hazırda gelmeli ya da kurulumdan sonra güncelleme adı altında
> sisteme kurulmalı)
> 	- GTK uygulamaları için ise düzgün çalışan birçok tema mevcut. Bunlar test
> edilerek en uygunu kullanılabilir. (Örneğin clearlooks teması ile FireFox
> geldiği halinden çok daha iyi sonuç veriyor)

Katılıyorum. Bunlara İsmail de bir şeyler yazmış zaten.

--
Barış Metin