[Gelistirici] Sizce, eksiklikler?

serdar soytetir sendirom at gmail.com
27 Oca 2006 Cum 00:34:09 EET

Merhaba,

26.01.2006 tarihinde Görkem Çetin <gorkem at uludag.org.tr> yazmış:

> Merhaba
>
> Küçük bir tartışma (tartışma dediysek, boğazlamadan)
> başlatayım diyorum.
>
> Sizce,
>
> 1. Pardus'un masaüstünde daha kullanışlı hale gelmesi
> için neler yapmak gerekir? (yanıtlar için bir sınırlama
> yok. Rengini değiştirin, GNOME'a geçin, ya da X programını
> kurun hepsi bir yanıt)
>
> 2. Şu anki (pardus-devel ya da 1.0) mevcut durumu ile
> en önemli 3 eksik sizce nedir?

Bana göre 3 eksik;

1- Genel yavaşlık sorunları:
Açılma ve kapanma hızı çok yavaş, özellikle boot çok uzun sürüyor.
Uygulamalar yavaş açılıyor.

2- Genel olarak sistemin arayüzü (öntanımlı ögeler ) -belki güleceksiniz
ama- ciddi görünmüyormuş.
(muş diyorum çünkü bence çok güzel).
Yalnız  etrafımdaki Pardus kullanan insanlardan (yaklaşık 15-20 kişi) hep
bu anlama gelen eleştiriler aldım.

Hatta kurulumda ve boot sırasında görünen sarı progressbar bile insanlar
tarafından ciddi  olmadığı konusunda  eleştiri aldı.
Siz de takdir edersiniz ki ilk izlenim çok önemlidir ve Pardus öntanımlı
görünümü ile insanlara "bu sistemde ciddi işler de yapılabilir" izlenimi
vermiyor. Etraftan edindiğim izlenim böyle.
Simge teması belki değiştirilemez ama yenilenebilir. Renkler ve stiller
üzerinde oynanabilir. İnsanlara daha tanıdık gelecek bir Kde teması
oluşturulabilir.

3-  Yapılandırma araçlarının bazı konularda yetersiz kalması. Örneğin,
sistem servislerini kontrol edebileceğimiz bir GUI yapılandırma aracı yok.
Printer kullanmayan bir makina olsa da cupsd açılış sırasında
çalıştırılıyor. Kullanıcı isterse bunu ve sistemi bloke etmeyecek diğer
servisleri öntanımlı olmaktan çıkarabilmeli.
İleride sunucu yapılandırma araçlarımız  da olsa  çok iyi olurdu.

Aslında en önemlisi belki de ne olursa olsun kullanıcı bir şekilde
İnternet'e bağlanabilmeli ve yardım alabileceği topluluğa Pardus sistemi ile
ulaşabilmeli. Hatta İnernet bağlantısı mümkünde kurulum sırasında bile
yapılandırılabilmeli.
Arkadaşlar aklıma gelen 3 önemli sorun bundan ibaret.

İyi çalışmalar