[Gelistirici] Sizce, eksiklikler?

Mehmet D. AKIN mdakin at uludag.org.tr
26 Oca 2006 Per 23:11:04 EET

Görkem Çetin yazmış:
> Merhaba
>
> Küçük bir tartışma (tartışma dediysek, boğazlamadan)
> başlatayım diyorum.
>
> Sizce,
>
> 1. Pardus'un masaüstünde daha kullanışlı hale gelmesi
> için neler yapmak gerekir? (yanıtlar için bir sınırlama
> yok. Rengini değiştirin, GNOME'a geçin, ya da X programını
> kurun hepsi bir yanıt)

Benim en büyük derdim performans. Bunun doğrudan pardus'un suçu
olmadığını biliyorum ama gene de canımı sıkan en önemli şey bu. Pardus
yavaş açılıyor,  yavaş kapanıyor, grafik kartı sürücünüz kurulmamışsa
ekranda seçim yavaş, pencereler yavaş sürükleniyor vs. En basit
uygulamanın açılışı bile 1-2 saniye sürüyor, yani ilkel bir text editörü
olsun (notepad'den biraz da  iyi olsun yeter) ama hızlı açılsın,
renklendirmesi de gerekmez. Hele biraz daha kanlı canlı uygulamaların
açılması çok daha uzun sürüyor. O zıplayan ikon sanki hiç kaybolmuyor
bazen :) Firefox ve thunderbird  windowstakine nazaran daha yavaş.
Windows 256MB ramli bir makinada iyi bir kullanıcının elindeyse
gerçekten çok daha responsif bir arayüz sunuyor. Hele dosya yöneticisi
konqueror'un açılmasının yavaşlığı beni deli ediyor, çok çok daha sade
(tabi nautilus gibi tuhaf olmayan) ama şimşek gibi hızlı bir dosya
yöneticisini arıyor insan.

Malesef Gnome ve KDE çatışması çok ciddi bir sorun. En yaygın bazı
uygulamalrın hep GTK'yı kullanmaları (Gimp, Firefox, Thunderbird,
inkscape) ve GTK arayüzleri ile KDE arayüzlerinin benzememesi (özellikle
tamam - iptal düğmesi sorunu) can sıkıcı. Tabi kopyala - yapıştır,
sürükle bırak gibi en temel işlemlerde bile sorun olması cabası.

Genel olarak fontların ve kullanımının yeterince güzel olmadığını
düşünüyorum, Ya çok büyük oluyorlar ya da antialiasing'i sanki fazla
gibi, buğulu görünüyorlar, şöyle efendi uslu, abartısız, hızlı, gevrek
fontlar arıyor insan.
> 2. Şu anki (pardus-devel ya da 1.0) mevcut durumu ile
> en önemli 3 eksik sizce nedir?

Gene kendi açımdan söylüyorum. Benim açımdan Firefox ve Thunderbird'in
fontlarının problemli olması ve nvidia sürücülerinin konu ile ilgili
problemleri çok can sıkıcıydı. Xorg konfigürasyon dosyasını edit etmek
baştan falso zaten.

Görsel açıdan biraz daha cilaya ihtiyaç vardı, Yet another linux distro
dedirtmemeliyiz insanlara, Görüldüğü anda farkı hissetmeli insanlar.
jenerik bir KDE masaüstü ortamından (veya windows) çok farklı değil ilk
izlenim.