[Gelistirici] Liste etiği Dökümanı

Faik Uygur faikuygur at gmail.com
25 Oca 2006 Çar 19:10:28 EET

On Prş, 25 Oca 2006, Koray Löker wrote:

> Merhaba,

> Çarşamba 25 Ocak 2006 02:15 tarihinde, Barış Metin şunları yazmıştı:

> Adam ne güzel yapmış da üşenmeyip yazmış ya... Bunu kesinlikle referans olarak
> kullanmak lazım, vaktiyle çıktığını duymuş ama yer imini kaydedip sonra
> unutmuş gitmiştim... Buraya bayıldım, özellikle sonundaki tavsiye çok iyi
> ifade edilmiş.

Bu belge hakikaten güzel. ESR, insanların uyguladığı ama daha önce bir
yerlerde yazılmamış hatta isimlendirilmemiş bir çok şeyi güzel tespit
edip maddelere döküyor.  Bu işi şöyle yapınca şu sonuçları aldığımı
gördüm. Buna "x'in y" kuralı diyorum tespitleri özellikle çok hoşuma
gidiyor. :)

Mutlaka yararlanılacak kaynaklardan birisi. Ama ortaya çıkacak belge
umarım bu kadar ayrıntılı ve uzun olmaz. :) Bir çok insana soru sormadan
önce bu belgeyi okuyun demek zaten garip gelecektir. Özellikle Özgür
yazılım ile yeni tanışan insanlar daha çok forumların serbestliğine
alışmış olarak geliyorlar.

Belge'nin mümkün oluğunca kısa, öz ve maddeler halinde; böylece insanları
kaçırmadan, okunurken de kolay sindirilebilir tarzda olması gerektiğini
düşünüyorum. Tabii, hani 5 kuruşluk düşüncem mi diyolar. Ondan işte. :)

- Faik