[Gelistirici] Liste etiği Dökümanı

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
25 Oca 2006 Çar 01:30:54 EET

Wed, 25 Jan 2006 01:17:55 +0200 tarihinde "S.Çağlar Onur"
<caglar at uludag.org.tr> yazdi:

> Bir yerlerde e-posta listesi nasıl kullanılır, neden aynı e-posta n
> kere atılmaz, nasıl quote edilir, nasıl soru sorulur gibi bir Türkçe
> döküman var mı bildiğiniz? Yoksa yazmaya gönüllü olan var mı?
> Listelere üye olan/olacak herkese bu dökümanın gitmesini sağlayacağım
> böyle bir döküman olmadığı sürece hem insanlar böyle devam edecek
> hemde bu durumu uyarınca yarım sayfa laf yiyecek duruma geliyoruz
> (örn; ben özelden payıma düşeni aldım)
Aslinda listedeki "gerginligin" cogu ortada bir kullanim kilavuzu
olmamasindan kaynaklaniyor. En basit seyleri bile insanlar -dogal
olarak- goremeyebiliyorlar ve bu onlarin soru sorma sekillerini
etkiliyor. Yanit veren insanlar da tekrar tekrar ayni sorulara yanit
verirken sikilabiliyorlar ve yazdiklari yaniti etkiliyor. Kilavuz
dagitimla es zamanli cikabilseydi, cok sey farkli olurdu.

Belirlenmis bir tamamlanma tarihi var mi kilavuzun?

                   Doruk

Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693