[Gelistirici] Çomar veritabanının bozulması

Fatih Aşıcı fasici at linux-sevenler.org
20 Şub 2006 Pzt 20:37:20 EET

Bir kullanıcı aşağıdaki maili  göndermiş:

> Selamlar,
>
> Nasıl çalıştığını anlamadığım ama çalıştırıncada ayarlarına dokunmadığım
> net-kga'da artık hiç bir bağlantı gözükmüyor! man dosyasını bulamadım,
>
> sistemde üc tane eth var, 0: normal ethernet, 2: wireless, 1:bilmiyorum.
>
> Arada bir yanlış gösteriyordu bağlantıları, (3 tane olması gerekirken 2
> tane gösteriyordu gibi) fakat arkadaşımın ad-hoc'una bağlanmaya çalışırken
> oluşturduğum wireless bağlantıdan sonra hiç göstermedi. küçükyumuşak bir
> metodla açıp kapattım mamafih yemedi. Şimdi hiçbir bağlantı göstermiyor!

Aynı sorun benim de başıma gelmişti. Çomar veritabanı bozulmuştu. Üstelik bu
yukarıdakine benzer şekilde o bilgisayardaki ilk wireless bağlantımdan sonra
olmuştu. Çomar adeta donup kalıyordu. Ne kadar yeniden başlatsam da hav ile
bilgi almaya çalışsam da bir işe yaramadı. Ben de comara ait db dizinini
sildim. Sonra comar betiklerini kaydettim ve çomar yeniden çalışmaya başladı.

Aslında bunu buraya yazmamın nedeni hata bildirmek değil. Yukarıdaki gibi bir
durumun (comar db'nin bozulması) çok küçük de olsa meydana gelme olasılığı
var. Bu durumda pisi paketlerinin sağladığı birçok betiği kaybetmek zorunda
kalabiliriz. Acaba diyorum pisinin rebuild komutu gibi bir şey comar db için
de yapılabilir mi? Yoksa var da benim mi haberim yok?  :)