[Gelistirici] Re: [Pardus-kullanicilari] Klavye

Onur Küçük onur at uludag.org.tr
17 Şub 2006 Cum 16:39:48 EET

 Merhaba,

> Merhaba
>
> Kısmen benzer bir başka sorun bir kullanıcı tarafından rapor edildi.
> Pardus 1.0'ı kurmuş ve kablosuz klavyesi sorunsuz çalışıyormuş. Tek
> yaptığı iş depodan 1.0 güncellemelerini çekmek olmuş ve sonrasında
> kablosuz klavye çalışmamaya başlamış.

 Hmm, tam olarak neyin çalışmadığını anlamadım ama iki senaryo için de
cevabım aynı olacak

 - Grub da klavye çalışıp çalışmaması neredeyse tamamen bios un klavyeyi
tanıyıp tanımamasına bakıyor, ki klavye ps/2 de olsa usb de de olsa
bios da bunu tanı çoçuğum demek gerekiyor

 - Sistem güncellemelerinde çekirdek ya da xorg güncellemesi yapmadık.
Klavyenin çalışmasını değiştirecek herhangi bir güncelleme
de göremiyorum.

 Belki gözümden kaçan birşey var bilmiyorum ama bu senaryo pek
inandırıcı gelmedi.

 Ek bilgi, ben de kablosusz klavye kullanıyorum. OS tarafında klavyenin
kablosuz olup olmaması hiç bir anlam ifade etmiyor. Tek önemli şey ps/2
mi usb mi olduğu, ki bunu de HID hallediyor zaten.

 <onur.--.-.uludag.org.tr>                       but wisdom listens