Re: [Gelistirici] Gui ile donanım tanıtımı ve ayarlanması için fikir.

Furkan Duman coderlord at gmail.com
13 Şub 2006 Pzt 20:38:23 EET

Merhaba,

2006/2/13, Gürer Özen <gurer at uludag.org.tr>:
> Bu işi zaten şu anda yapıyoruz. Mesela xorg için yazdığımız betikler ekran
> kartını, monitor özelliklerini detect edip uygun konfigürasyon dosyasını
> oluşturuyor.
Benim kastettiğim otomatik olarak ayarlayamadığımız donanımlar için
kullanıcıya basit bir arayüz sunmak.

Tamamen sallıyorum: Kullanıcı diyor ki benim şöyle bir kartım var bunu
nasıl tanıtacağım, otomatik tanımadı bunu.

Bizden gelen yanıt şöyle birşey olabiliyor. "hede modüllerini modprobe
hede diye yükle, /etc/hede.conf'daki şuraya şunu yaz. hede modülünü
şuradan black_liste al. modüle şu parametreleri geç, şu paketi kur. vs
vs"

Bunları söyleyip kullanıcıya yaptırmak yerine, söylenilenleri bir
comar betiği haline getirip, bu işi betiğe yaptırmak. Kullanıcı
listeden donanımını seçer. Bunu kur, der. Arkada comar betiği çalışır
herşeyi ayarlayıp, gerekli pisi paketlerini yükleyip, donanımı hazır
eder.

> Burdaki zorluk altyapıda değil, neyin neyle nasıl çalıştığı kurallarını
> hazırlamakta. Xorg betiği mesela baya karışık ve hala kaçırdığı bir iki ufak
> case var. Bu kuralları güncel tutmak da iş, mesela yazılım yada driverın yeni
> versiyonunda parametreler ve çalıştığı donanımlar baya değişmiş olabiliyor.
> Ama altyapımız (çomar) hazır.
Doğru.. Alt yapımız hazır ve bunu kullanalım. Otomatik tanımada zorluk
var ise bazı parametreleri kullanıcıdan isteyebiliriz. Sorunlu
donanımlar için kullanıcının ne yapması gerektiğini yazmak yerine bu
kuralları 3-4 satır script ile oluşturup dağıtalım diyorum.

> Piside özel bir şeye gerek var mı bilmiyorum, paket bilgisi içindeki
> açıklamalar ve kategorilerden arayıp gereken driver paketi bulunabilir. Belki
> bu işi otomatikleştirecek bir şey yapılabilir ama orda da tam bilgi sağlamak
> için pardul'u ayağa kaldırmak gerekiyor.
Pardul'dan önce de böyle bir çalışma başlatılabilir. Pardul'da
birikecek olan donanım veritabanının bu iş için ne gibi bir fayda
sağlayacağını anlamadım. Belki tanımadığı donanımları almış olacağız.

Comar'ı düşündükçe, yapılabilecek şeylerin sınırı yok sanırım. Bir kez
daha ellerinize sağlık.