[Gelistirici] Gui ile donanım tanıtımı ve ayarlanması için fikir.

Gürer Özen gurer at uludag.org.tr
13 Şub 2006 Pzt 18:49:57 EET

Pazartesi 13 Şubat 2006 17:21 tarihinde, Ahmet AYGÜN şunları yazmıştı:
> Pazartesi 13 Şubat 2006 10:32 tarihinde, Furkan Duman şunları yazmıştı:
>
> Eğer doğru anladıysam bu yazılımın her türlü donanımın (marka/model sınırı
> olmaksızın) bilgilerini (kullandığı modül/pisi paketleri + ayarlar vb.)
> veritabanında bulundurması gerekecek, bildiğim kadarıyla ne projenin bu
> kadar kaynağı var ne de bunların denemelerini yapıp doğru ayarları tespit
> edecek kişiler.

Bu işi zaten şu anda yapıyoruz. Mesela xorg için yazdığımız betikler ekran
kartını, monitor özelliklerini detect edip uygun konfigürasyon dosyasını
oluşturuyor.

Burdaki zorluk altyapıda değil, neyin neyle nasıl çalıştığı kurallarını
hazırlamakta. Xorg betiği mesela baya karışık ve hala kaçırdığı bir iki ufak
case var. Bu kuralları güncel tutmak da iş, mesela yazılım yada driverın yeni
versiyonunda parametreler ve çalıştığı donanımlar baya değişmiş olabiliyor.
Ama altyapımız (çomar) hazır.

Ayrıca discover veritabanı gibi araçlarımız var. Belki pardul işlerlik
kazanırsa discover'a ek olarak katkı sağlayabilir.

Piside özel bir şeye gerek var mı bilmiyorum, paket bilgisi içindeki
açıklamalar ve kategorilerden arayıp gereken driver paketi bulunabilir. Belki
bu işi otomatikleştirecek bir şey yapılabilir ama orda da tam bilgi sağlamak
için pardul'u ayağa kaldırmak gerekiyor.